Welk boek moet ik nu lezen na De Hobbit?

Ik heb zin om lord of the rings te gaan lezen, maar volgens mij zijn het heel veel delen in een aparte volgorde..
Dus, wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Na het lezen van de hobbit, is LOTR een eitje!
Have fun!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naast (of na) de Lord of the Rings vind ik de serie "Aardkinderen" van Jean M.Auel ook aan te raden.
Het is wel wat anders dan De Hobbit of LOTR, maar m.i. ook zo'n sfeertje. Hele dikke boeken! Deel 1: De stam van de holenbeer
Deel 2: De vallei van de paarden
Deel 3: De mammoetjagers
Deel 4: Het dal der beloften
Deel 5: Een vuurplaats in steen
Deel 6: Het lied van de grotten Vervelen hoef jij je in ieder geval niet ;-))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wendy,
Na deel 2 werd het een beetje vervelend,
na deel 3 werd het gewoon saai en te veel van hetzelfde.
Ik ben niet verder gekomen. En ik zou Auel toch echt NIET vergelijken met J.R.R. Tolkien.
Vind ik dan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kleine waarschuwing. Het begin van "The lord of the rings" is een beetje taai. Pas als ze Aragorn ontmoeten begint het verhaal vaart te krijgen (persoonlijke mening).

Het beste antwoord

The Lord of The Rings was eigenlijk bedoelt als 1 boek, Tolkien was nooit van plan er 3 boeken van te maken. Toen hij eindelijk een uitgever had gevonden, zij de uitgever dat het boek in 3 delen moest worden opgesplitst, omdat het boek dan goedkoper was om te kopen. zodat ze er meer zouden verkopen.

Het verhaal van De Hobbit is een vrijstaand verhaal, The lord of the rings is er geen vervolg op maar het heeft wel met elkaar te maken.

Na de hobbit zou ik gewoon beginnen met het eerste boek van The Lord of The Rings: Het reisgenootschap. en ze daarna in de goede volgorde uitlezen. (1. Het reisgenootschap 2. De twee torens 3. De terugkeer van de koning.)

Als je daarna nog geinteresseerd bent in de wereld van Tolkien zou ik verder gaan met The Silmarillion. Dit is een verhalenbundel van werken van Tolkien die pas uitgegeven zijn na zijn dood. Je leert hier echt goed de geschiedenis van Midde-Aarde uit. Ookal is dit boek meer gefocust op Numenor en de Elfen landen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

1. De Reisgenoten (The Fellowship of the Ring)
2. De Twee Torens (The Two Towers)
3. De Terugkeer van de Koning (The Return of the King)
11 jaar geleden
In de ban van de ring bestaat uit drie delen:

1) De reisgenoten
2) De twee torens
3) De terugkeer van de koning

Soms zijn ze gebundeld in 1 dik boek.

Veel plezier met lezen, het is een leuke serie!