Wat is de juiste volgorde (van titels) van de boeken van het Spel der tronen van George R.R. Martin?

Na veel positieve reacties gehoord te hebben op the Game of Thrones heb ik besloten om de serie eerst zelf maar eens te gaan lezen.
Omdat ik in het verleden vaak dit soort boeken in het engels gehaald heb, waarna ik steevast de Nederlandse serie alsnog kon halen voor mijn ouders die het opeens ook erg leuk vonden, heb ik besloten dit keer maar direct voor de Nederlandse versie te gaan.

Bij bol.com word ik door teksten als tweede deel van boek 5 e.d. niet heel veel wijzer.

Mijn vermoeden is in ieder geval dat het boek: Het spel der tronen het eerste deel is.

Welke titels betreffen welk deel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
23.9K

Het beste antwoord

Het lied van ijs en vuur

1996 - Het spel der tronen
1998 - De strijd der koningen
2000 - Een storm van zwaarden
2005 - Een feestmaal voor kraaien
2011 - Een dans met draken

Martin kondigde aan dat na het vijfde deel, A Dance with Dragons, nog twee andere delen zullen volgen: The Winds of Winter en A Dream of Spring.

Toegevoegd na 48 seconden:
Nu met engelse titels:

A Song of Ice and Fire cyclus

A Game of Thrones (1996): Het Spel der Tronen
A Clash of Kings (1999): De Strijd der Koningen
A Storm of Swords (2000): Een Storm van Zwaarden
A Feast for Crows (2005): Een Feestmaal voor Kraaien
A Dance With Dragons (2011): Een Dans met Draken
De andere titels van het tweede gedeelte van de cyclus zijn aangekondigd als: The Winds of Winter en A Dream of Spring.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank. Dan heb ik gelukkig toch het goede boek eerst besteld :)