Hij was altijd al een beetje een stille man, maar sinds de dood van oma was hij een beetje een mopperkont geworden. Verder vond hij het helemaal niet belangrijk om te voldoen aan de algemeen geldende normen en waarden. Oma hield hem nog wel een beetje tussen de mensen, maar toen ze overleden was, vond hij dat hij de schijn niet meer op hoefde te houden. Voor oma had hij dat wel over, maar niet voor de mensen in het dorp.

Hij vond het niet meer belangrijk om elke zondag braaf in de kerk te gaan zitten schijnheiligen, hij vond dat hij boven op zijn berg veel dichter bij de schepper was. Hij wilde een simpel en overzichtelijk leven, ver weg van al het geroddel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik dacht dat het te maken had dat zijn vrouw was overleden en hij zich afsloot van de buiten wereld en dat dit door het dorp werd gezien als een. Sacherijnige oude man.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Annswers
11 jaar geleden
Heb je dit uit het boek of de film?
Volgens mij omdat hij niet meer naar de kerk ging na de dood van zijn kind. ( de ouders van de kinderen uit de film)
Hij gaf hiervan God de schuld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Annswers
11 jaar geleden
Heb je dit uit het boek of de film?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Annswers
Dit weet ik uit het boek.
Volgens mij was dit omdat hij na de dood van zijn vrouw als een kluizenaar leefde. De dorpelingen vonden dat raar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij leefde een beetje op zichzelf en had weinig/geen sociale contacten. Ook ging hij niet naar de kerk.