In welke tekst in 'Vreemdeling in een Vreemd Land' van Heinlein staat dat het trekken van een soepje van een overledene het ultieme eerbetoon is?

En is het trekken van soepjes van overledenen een geaccepteerde praktijk onder leden van 'the Church of All Worlds', het neo-heidense geloof dat zijn roots heeft in dit boek?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had hier graag antwoord op gegeven, want het boek maakte destijds nogal indruk op me. Maar helaas is het totaal weggezakt in het moeras der vergetelheid!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
leuke vraag! Ook geestig!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb het boek direct bij bol.com 2e hands besteld,dus als je de vraag nog een week of 2 open laat staan kan ik je misschien antwoord geven.

Het beste antwoord

Zoals jij het omschrijft heb ik het niet kunnen vinden, maar dat een lijk eervol wordt gegeten wel:

"One second he is alive and well, the next second he's a ghost, with a dead body left over. Then, or maybe later (Mike is always vague about time factors) his closest friends eat what he no longer has any use for, 'grokking' him, as Mike would say, and praising his virtues as they spread the mustard. The new ghost attends the feast himself, as it is sort of a bar mitzvah or confirmation service by which the ghost attains the status of 'Old One'--becomes an elder statesman, if I understand it."

(Hoofdstuk 12)
rose