Hoe meld ik mijn boek aan bij Bol.com?

Ik heb in eigen beheer een boek uitgegeven en ik ben zelf de uitgever. Ik ben helaas niet aangesloten bij het Centraal Boekhuis, dat zou voor mij als 'kleintje' te duur zijn. Is er toch een manier waarop ik mijn boek bij Bol.com aan kan bieden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K
Amadea
12 jaar geleden
Het lijkt mij dat eerst aantoonbaar moet zijn dat jouw boek verkocht wordt. Hebben er wel mensen belangstelling voor?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er zelf al behoorlijk wat verkocht, maar via bol.com zou het bereik zo veel groter zijn. Mijn fans blijven vragen wanneer ze het daar kunnen bestellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt 1 boek geschreven en je fans blijven vragen? Ik neem aan dat die het boek al hebben , of begrijp ik het verkeerd...?
Amadea
12 jaar geleden
@LoveAllAnimals: het is niet slim van jou om de titel van jouw boekje te vermelden. Want door even te googelen kan ik zo jouw werkelijke naam, leeftijd en woonplaats achterhalen. Laat die titel maar snel door de moderator eruit halen!

Het beste antwoord

Bol.com neemt alleen nieuwe boeken op die verkrijgbaar zijn via het Centraal Boekhuis.

Het aanbieden van je boek als tweede hands bij Bol.com vind ik persoonlijk commercieel geen goede beslissing. Het geeft een negatief imago aan je boek en riekt naar amateurisme.

Neem een startersaccount bij Centraal Boekhuis, of sluit je aan bij een cluster-uitgever.

Toegevoegd na 50 seconden:
met boeken opnemen bedoel ik: het automatisch opnemen van boeken in de online winkel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik zou daarover met BOL contact opnemen aangezien het een nieuw product is. De kans is echter wel klein dat ze dit aannemen aangezien het als starter met een nieuw product erg moeilijk is om bij de grote jongens binnen te komen.

Nooit geschoten is altijd mis, bellen dus !

Saludos,

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik denk dat je bij marktplaats meer succes hebt op goede klandizie !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zult er in ieder geval eerst voor moeten zorgen dat je een ISBN nummer hebt, anders kan bol.com er ook weinig mee.

Ik heb ooit een complete handleiding hoe je een boek in eigen beheer in de winkels kunt krijgen toegestuurd gekregen door een reisboekenschrijven, waarvan de boeken ook bij bol.com te koop zijn.

Ik zou zeggen, neem eens contact met haar op.

"Altijd al eens gedacht ‘dat zou ik ook wel willen, mijn eigen reisverhaal op papier zetten en uitgeven in eigen beheer’. Regelmatig word ik benaderd door mensen die van plan zijn om ook anderen te laten meegenieten van hun reisbelevenissen in de vorm van een zelfgeschreven boek. Om aan deze verzoeken tegemoet te komen, heb ik een handleiding / notitie geschreven van circa 20 pagina ’s. Uiteraard zijn het mijn ervaringen en cijfers maar een beginnende reisboekenauteur zal er zeker zijn of haar voordeel mee kunnen doen.

Wat staat er zoal in deze handleiding??
- Waar kan ik een ISBN nummer aanvragen?
- Waarom moet ik een boek naar de Koninklijke Bibliotheek in Den Haag sturen?
- Welk bedrijf levert barcodes voor een boek?
- Waar kan ik mijn boek aanbieden voor de bibliotheken?
- Waar zitten in Nederland de gespecialiseerde boekhandels, etc. etc."

http://www.adarosman.nl/index.php/nl/in-eigen-beheer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het als tweedehands op bol.com zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Dat lukt niet zonder ISBN-nummer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het boek hééft een ISBN-nummer. Het is ook aangemeld bij het Commissariaat voor de Media en er ligt een exemplaar bij de Koninklijke Bibliotheek. Alles volgens de regels. Ik ben alleen geen lid van het Centraal Boekhuis. Het Centraal Boekhuis is de leverancier van alle boekhandels, dus ook van Bol.com. Ik vroeg me alleen af of het zonder ook kon en hoe dan.
Een goed alternatief om je boek 'aan de man' te brengen, is de website Lulu. Lulu is tevens een uitgever en drukker van je meesterwerk.

Lulu heeft ook de mogelijkheid om een ISDN nummer aan ja boek te koppelen. Je boek zou je ook nog helemaal zelf kunnen aanpassen en door hen. Als je eenmaal in het bezit bent van een ISDN nummer (Wat ook zij voor je kunnen verzorgen) plaatsen zij het automatisch op diverse binnen en buitenlandse verkoopkanalen zoals Bol.com, Amazon maar ook in hun eigen online bookstore en nog diverse anderen.

Voor de buitenlandse verkopers dient het boek wel te zijn verteld in het Engels.

De verkoopprijs bepaal je helemaal zelf. Wel ben je natuurlijk een kleine bijdrage per verkocht boek, aan Lulu verschuldigd. De rest van de opbrengst is voor jou.

Een boek uitgeven is niet eenvoudig maar Lulu maakt hier écht een 'fluitje van een cent' van.

Bekijk de website maar 's en overtuig jezelf...

Veel succes !
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
ISDN is dataverkeer via de telefoonlijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja inderdaad, je hebt gelijk. 'klein typefoutje' maar heel iets anders ja. Ik bedoelde dan ook ISBN.