Met de schrijvers gebeurt niets behalve dan dat ze gewoon doorgaan met schrijven. Zij zijn immers niet in dienst van de uitgeverij en zullen op zoeken moeten naar een nieuwe uitgever.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De rechten van een boek blijven in principe bij de auteur. De auteur draagt bij het aangaan van een contract voor uitgave van het boek de rechten over aan de uitgever zodat deze kan exploiteren. Wanneer de uitgever failliet gaat zal een curator kijken of de werkzaamheden van de failliete uitgever overgedragen kunnen worden aan een andere uitgever, zodat de belangen van de auteur behartigd blijven.