Ik zoek een bijzonder boek, titel vergeten, wie herkent deze omschrijving?

Help; ik zoek een boek!

Het gaat om een jeugdboek, wat ik denk ik ruim 20 a 25 jaar geleden heb gelezen.
Stom genoeg ooit weggegooid en weet ik helaas de titel niet meer.

Het boekje had te maken met een museum en het was op twee manieren te lezen:
1. Normaal, van voor naar achteren. Dat verhaal betrof het 'museum van mezelf' of zoiets.

2. Het boekje omdraaien en beginnen bij de 'achterkant'. Je betreedt dan het museum. Op elke pagina een verhaal, vaak een link met een literair werk. AAn het einde van de pagina moest je kiezen tussen twee uitgangen. De keuze van de uitgang bepaalde op welke pagina je verder moest lezen.

Het uiteindelijke doel van manier 2 was de uitgang van het museum vinden. Maar je kon ook terecht komen op een pagina, zodat je er nooit meer uitkwam.

Wie herkent deze omschrijving en kan mij helpen aan de titel/ auteur?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Is het "Duizend Dingen achter Deuren"van Joke van Leeuwen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat denk ik ook!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet het wel zeker. Dit is het boek wat je zoekt, ik kan het me prima herinneren. Duizend dingen achter deuren, Joke van Leeuwen. Het boek heeft een voordeur en een achterdeur. Neem je de voordeur dan staat de kleine gids op je te wachten. Ze voert je mee naar zalen die geen zalen zijn: de zaal van hetzelfde anders bijvoorbeeld en de zaal van het heeft niet mogen zijn. Ze toont je duizend dingen al zie je die soms niet. Dingen van mezelf en dingen van niemand, verre en dichtbije dingen, dingen die mooi gemaakt zijn en dingen die per ongeluk zijn gevonden. Neem je de achterdeur dan moet je de weg alleen zoeken. Daar is geen gids, daar zijn geen lange gangen en vreemde zalen, waarin oude verhalen even zichtbaar lijken te worden in het donker. En ergens is de uitgang, maar zul je die wel vinden?
Ik vond het altijd een erg leuk boekje!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vond het ook altijd geweldig. Vandaar dat ik het nog wist...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is echt een leuk boek hé? ik heb het ook, allee ik ben jammer genoeg te laat met antwoorden...
:(