Is er een boek over mensen die op mensen jagen?

En dan bedoel ik met 'jagen' niet achtervolgen, opsporen of iets anders, maar echt het jagen zelf.
Ik weet wel dat er films over zijn (The Hunters e.a.), maar ik vroeg me af of er ook boeken hierover zijn.

Ikzelf dacht aan De Hongerspelen, maar die heb ik jammergenoeg al uit.

Wie kan me helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Achtervolgen en opsporen is een onderdeel van jagen natuurlijk. Maar je bedoelt waarschijnlijk met als doel doden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies

Antwoorden (3)

ja, een boek van stephen king.
het is verfilmd als 'le prix du danger', erg goede film.
de titel is 'vlucht naar de top'.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje, ziet er goed uit!
The Most Dangerous Game is een schitterende boekverfilming uit 1932. Geschreven door de Amerikaan Richard Edward Connell Jr.. Dit boek is trouwens ook bekend onder de naam The Hounds of Zaroff. Hierin heeft een der hoofdpersonen, Count Zaroff, een plan bedacht. Hij wil niet meer op dieren jagen, maar op mensen. Vrijwel snel verdwijnen er twee matrozen ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
The Hungergames