Boeken van OSHO. BV het boek der geheimen ( vijf delen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Carlos Castaneda, indianenfantasie met tovenaars. Wel erg geestvullend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan dit boek. Het is een kookboek.
Daar ben ik persoonlijk nogal van gegroeid.
Voornamelijk in de breedte.
Plaatje bij antwoord
14 jaar geleden
Dan ga ik toch voor de 'Grote Oosthoeks Encyclopedie'...

En verder heb ik hier nog wat meters aan boeken staan over mijn expertises. Dus dat wordt te veel om op te noemen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn er zo veel geweest, dat het moeilijk is om één titel te noemen. Van tijd tot tijd krijg je een boek in handen (en niet alleen non-fictie, het kan ook een goed geschreven verhaal zijn) waar echte eye-openeners in staan, inzichten die je mening bijstellen of zelfs helemaal veranderen en die je je vervolgens eigen maakt. Zo zijn er enkele boeken over vrouwen en moederschap die flink wat invloed op me gehad hebben (de Mythe van het Moederschap van Aminata Forza bijvoorbeeld), maar ook over politieke en maatschappelijke onderwerpen (Theodore Dalrymple staat op dit moment nog hoog in mijn boekenkast) , maar ook hele rijen psychologische boeken over uiteenlopende onderwerpen en natuurlijk wetenschappelijke boeken.

Het probleem met al dergelijke boeken is dat ze nog wel eens de neiging hebben een klein beetje door te slaan ; je kunt je dus nooit laten leiden door één enkel boek of één enkele schrijver, maar moet je altijd breed blijven oriënteren en ontwikkelen. Eén enkel boek 'gebruiken' op alle facetten van het zijn en het bestaan, kan nooit goed zijn. Voor niemand. Omdat er niet één waarheid is die voor iedereen opgaat. Om alles om je heen te begrijpen moet je eigenlijk ook alles lezen. Dat gaat natuurlijk niet, maar je kunt wel proberen zo veel mogelijk de krenten uit de pap proberen te vissen.

Om maar een variatie op een spreekwoord te gebruiken : onderzoek alles, en behoudt het goede.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom -1?
Als bq24 gegroeid is van de bijbel dan is dat toch zo, ook al ben je het niet met hem/haar eens.
Compensatie +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gek dat de + duim nog op 0 staat maar ook van mij een +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja vroeg me ookal af waarom die min? de vraag is toch een persoonlijke vraag naar iedereen toe? dank jullie voor de compensatieplusjes :)
Aan het boek: "De celestijnse belofte"

Toe ik net begonnen was met QiGong en wat van de energieën begon te voelen. Kwam ik in aanraking met een dame die daarin al wat verder was. Zij gaf me dit boek ter leen.
Het is dus mijn allereerste boek en dat zal ik nooit meer vergeten. Het was eerst een heel stuk herkenning van een stukje wat ik al wist, maar daar kwamen er onderwerpen aan de orde waar ik nog nooit van gehoord had. Maar omdat het eerste stuk zo klopte, ging ik voor de rest van het boek ervan uit dat dit ook waar zou kunnen zijn.
Nu is het voor mij ook waarheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Profeet van Kahlil Gibran.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het boek van mijn meester, Drazen Zabek... Mijn leven als David Angelo Ram...

Maar het resulteerde niet in persoonlijke groei, maar tot totale persoonlijke afbraak...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mind OS van Paul Dobransky.