Wat zijn goede jeugdboeken over pesten?

Zijn er goeie boeken over pesten zoals stuk van judith visser.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Spijt van carry slee zeer ontroerend!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paniek van Carry Slee.
Sasja voelt zich niet meer veilig thuis nu haar moeders vriend en zijn zoon Felix bij hen zijn komen wonen. Felix valt Sasja lastig, maar ze durft het niet tegen haar moeder te zeggen omdat ze ooit eens op een feest met Felix gezoend heeft. Marloes is verliefd op Ruben, maar het doet hem blijkbaar niets. Rubens vriend Jorrit ontdekt waarom en maakt geschrokken een eind aan de vriendschap. Als op school bekend wordt dat Ruben homoseksueel is, heeft hij er geen leven meer. De auteur is een van de aller populairste jeugdboekenauteurs van Nederland, zeer gewaardeerd door haar lezers (ze won vele kinderjuryprijzen), maar door de critici wat minder. Deze titel valt onder de 'probleemboeken': het is vlot geschreven, makkelijk leesbaar, rechttoe rechtaan met hoofdpersonen waarmee jongeren zich gemakkelijk kunnen identificeren. De grote verdienste van de auteur is ook nu weer dat zij problemen waarmee jongeren kunnen zitten, in dit geval seksuele discriminatie en intimidatie, op een voor veel jongeren zeer toegankelijke en aansprekende manier in een roman weet te verwerken. Prijs van de Jonge Jury 2003. Zie ook www.carryslee.nl. Herdruk met foto-omslag. Vanaf ca. 13 jaar.

Maar ook Spijt van Carry Slee (zoals meneer / mevrouw voor me)

Jochem voelt zich niet erg gelukkig in de tweede klas. Hij is het mikpunt van getreiter. David doet er niet aan mee, maar hij durft er niks van te zeggen. De klassenleraar, die gymnastiek geeft, grijpt ook niet in., Hij heeft een hekel aan dikke Jochem. Jochem lijkt zich niets aan te trekken van de pesterijen, die elke dag erger worden. Als de klas weer eens dubbel ligt, lacht hij zelf mee.
Maar op een ochtend krijgen ze van de rector te horen dat Jochem na de klassenavond niet is thuisgekomen. David voelt zich schuldig. Waarom heeft hij zijn mond ook nooit opengedaan? Samen met een vriendin gaat hij Jochem zoeken om te zeggen dat het hem spijt.
Dan vinden ze Jochems tas in het meer. Misschien is het al te laat....

'Spijt' is echt om te janken! Zo zielig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is dit iets:
titel - Judas
schrijfster - Helen Vreeswijk

Korte samenvatting - Als de vader van de Vlaamse Nadia gaat samenwonen, verhuizen ze naar Nederland. Op school ontstaat een ware haatcampagne tegen haar. Maar bij haar nieuwe stiefgezin vindt Nadia geen steun. Vanaf ca. 15 jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maart 2012 debuteert de 14 jarige Emma van Liempt met ´Tussen de regendruppels door´ en wordt door ons uitgegeven. Het boek van Emma is geschikt voor de leeftijdsgroep 13 tot 15 jaar.

ISBN 9789081562362, prijs n.n.t.b.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is niet helemaal een boek over pesten maar wel heel mooi en heftig:
het levenswerk van een talentloos meisje
sanne vogel

Toegevoegd na 1 minuut:
dit is de voorkant.