Ik ben op zoek naar een kinderboek dat mijn moeder las toen ze klein was. Ik wil het als verrassing kopen. Het heette "Zoek Mina" Kent iemand dit?

Ik weet niet zeker of je het zo schrijft en wil mijn moeder er ook niet naar vragen omdat dan de verrassing er ongetwijfeld vanaf is. Ik kan er nergens iets over vinden op internet dus hoop dat iemand dit boek kent en bijvoorbeeld ook weet wie de schrijver was en hoe je de titel precies schrijft zodat ik gerichter kan gaan zoeken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
hoe lang geleden is het ongeveer dat je moeder het las?
het enige boek dat ik kan vinden over zoeken naar mina is van na 2000 dat zal wel niet goed zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb een boek gevonden die het misschien kan zijn. Het is dan wel een tweedehands boek en er staan meerdere verhalen in. Gevonden via antiqbook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo Amigo, mijn moeder is uit 1956, maar wellicht dat het boek dat jij vond een vernieuwde versie is?? Heb je een link naar de pagina waar je het vond? En jezzebel85, ik ben heel benieuwd naar het boek dat jij vond, ik ga snel kijken op antiqbook! Hoe heet het boek dat jij gevonden hebt?
Amadea
12 jaar geleden
Weet je wel iets over de inhoud van het boek? Was Mina een meisje dat was weggelopen of iets heel anders?

Antwoorden (3)

Ik weet toevallig het boek: -de avond dat mina mij meenam.- Maar dat gaat over Keetje Tippel, denk niet dat je dat bedoeld? Mina Muis bestaat ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit boek zou het kunnen zijn:

Porphyras krijgt toch zijn zin / Paul-Jacques Bonzon ; [Nederlandse bew. uit het Frans door Arjen Berghand]. Hoorn : West-Friesland, [1955].

Na een aardbeving in hun land worden de Griekse kinderen Porphyras en Mina wees. De broer en zus komen in Nederland terecht, bij het gezin Van Hoolen. Mina kan maar moeilijk wennen en op een dag loopt ze weg. Ze horen taal noch teken van haar en iedereen denkt dat ze dood is. Ook Porphyras besluit te vertrekken. Hij lift met een vrachtauto mee naar Frankrijk. Daar vindt hij werk bij een benzinestation. Op een dag krijgt hij tot zijn geluk het bericht van mevrouw van Hoolen, dat zijn zusje Mina nog leeft. Ze werd in Noorwegen teruggevonden, maar spoedig zal ze zich bij haar broer in Frankrijk voegen.
Amadea
12 jaar geleden
Misschien is dit hem, ik probeer het maar: http://www.boekwinkeltjes.nl/singleorder.php?id=108661323&font=red

Schrijver: Oostveen, W.F.
Titel: De Kleine Mina en andere verhalen. Voor 't jonge volkje. Met 4 gekleurde plaatjes.
Uitgever: A.W. Sijthoff, Leiden
Bijzonderheden: z.j. (ca.1880), (16)p., 4 paginagrote kleurenlitho's, oorspronkelijk gedecoreerd omslag in kleur, 18,5 x 13,5 cm.
Prijs: € 12,00 (exclusief evt. verzendkosten)
Extra informatie: Staat: Goed. Rechter onderkant en rand omslag licht beschadigd
Inhoud: Kleine Mina; Eene harde les; Waaghalzerij; Wat kleine Jan aan Grootmoeder voorlas.