Tot welke literaire stroming of periode wordt Nelleke Noordervliet gerekend?

Hiermee bedoel ik een specifieke stroming, dus geen Moderne Nederlandse Literatuur.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik ben geneigd te zeggen : over het algemeen psychologische romans. Maar zo beperkt vind ik haar eigenlijk niet ; ze is niet per definitie een genre-schrijver zoals we er natuurlijk velen hebben. Maar de meeste boeken passen toch wel min of meer in dat hoekje.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook heeft ze veel historische romans geschreven. Daarmee past ze eigenlijk wel een beetje in het rijtje Hella Haasse-adepten, net als bijvoorbeeld Arthur Japin.