"Leven van Pi" echt gebeurd?

In deze roman zitten een jongen en een bengaalse tijger maandenlang als schipbreukeling in een reddingssloep.
Is dat verhaal waargebeurd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9K

Het beste antwoord

Nee, natuurlijk niet. Maar het is wel een compliment voor de schrijver dat-ie 't zo realistisch weet te brengen.
Ik heb het nog niet gelezen, wel over gehoord. Staat wel op mijn wensenlijstje om nog te lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Sinds wanneer zijn verhalen echt gebeurd?

Als het waar is, dan zou dat de eerste keer zijn in de historie van deze wereld..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het net zo waargebeurd is als de Harry Potter reeks.
Neemt niet weg dat het een fantastisch (letterlijk en figuurlijk) boek is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha, ik heb het boek toevallig gelezen.. als dat echt gebeurt is, dan eet ik mijn nieuwe bergschoenen op.

Een jongen en een tijger (genaamd: Richard Parker) samen in een bootje....
Nee, het was een aardig boek, maar het is niet autobiografisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals Pi zelf in het boek tegen de Japanners, die zijn verhaal niet geloven, zegt:
‘U wilt een verhaal dat u niet verbaast?
Dat bevestigt wat u al weet?
Waardoor u niet hoger of verder of anders gaat kijken?
U wilt droge, ongegiste feitelijkheid?"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaaa, bij mij op het kinderdag verblijf zit een pi