Zijn er nederlands talige boeken over ' Operation Rolling thunder' ( 2e indochineze oorlog) ? en zoja waar kan ik die kopen?

Engelse boeken heb ik, maar dat lezen gaat mij een stuk langzamer af dan Nederlands!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De tweede Indochinese oorlog staat beter bekend als de Vietnamoorlog. Operatie Rolling Thunder was de codenaam voor de permanente luchtaanvallen op Noord-Vietnam en op de Vietcong in Zuid-Vietnam die in maart 1965 van start gingen. Deze codenaam werd gebruikt door de Amerikanen in de Zuid-Vietnam tijdens de Koude Oorlog om het communistische Noord-Vietnam zich snel over te laten geven.

In het Nederlands kan ik daar alleen een stripverhaal over vinden: Operatie Rolling Thunder / tekst en tek.: Ab Kooyman. Haarlem : De Boemerang, cop. 1988. (serietitel: Nam!).

Wel staan er in totaal in Picarta 55 Nederlandstalige boektitels over de oorlog in Vietnam. Maar waar nou ook informatie over de gevraagde Operatie in staat, dat is helaas zo niet te achterhalen. Dat kan je beter laten nazoeken in één van de betere boekhandels, of in de openbare bibliotheek.
Plaatje bij antwoord
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, bedankt voor de moeite en de tips, ik ga het na vragen bij de bibliotheek en anders lees ik het gewoon in het engels!