De serie "Het huis van de nacht." Kun je daarin beginnen met deel drie? Of snap je het dan niet?

Ik was laatst op een boekenbeurs en ik wilde deze serie al heel lang lezen. Nou zag ik alleen deel 3 en 4 liggen, dus heb ik die maar gewoon gekocht. Maar moet ik eerst de eerste 2 delen gelezen hebben omdat het anders niet leuk is? Dat zou ik graag willen weten voordat ik erin begin.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Nou als je met deel drie begint, dat kan wel,maar dan mis je de hele geschiedenis over zoey. Ik zou als ik jou was toch echt deel 1 en 2 kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In het vierde deel van de serie "'Het Huis van de Nacht", 'Ontembaar', staan verwijzingen naar gebeurtenissen uit eerdere delen. Het is lastig om dat als een op zichzelf staand boek te lezen. Net als in de series 'Twilight' en 'Harry Potter' wordt deze reeks met elk nieuw deel duisterder en spannender. De serie zal in totaal zeven delen groot worden.

Aan het einde van het eerste deel, 'Verkozen', zijn voldoende losse eindjes over voor de vervolgdelen.
Het tweede deel, 'Verraden', sluit niet naadloos aan op het eerste; er moet erg veel uitgelegd worden vanwege het vampierjargon.
Over het derde deel, 'Uitverkoren', wordt geen vervolginformatie verstrekt.

Maar al met al lijkt het mij aan te bevelen wel eerst de eerste twee delen te lezen. Lenen via de openbare bibliotheek is dan waarschijnlijk het handigst.
Amadea