Schreef Hergé ( van Kuifje) zijn strips in het Frans of Nederlands?

Dus de oorspronkelijke versie's,
ik denk dat het in het Frans was maar ik weet het niet 100% zeker.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Hergé kwam uit België en Kuifje woont in Brussel. In de Nederlandse uitgaven woont hij bij mevrouw Vink.

De eerste strip verscheen op 10 januari 1929 in het Frans bij de uitgeverij van Le Vingtième die de verhalen eerder had gepubliceerd in 'Le Petite Vingtième', een jeugdbijlage van dit blad. Het eerste stripalbum van Kuifje, die in het Frans Tintin genoemd wordt, is Kuifje in het land van de Sovjets. De afbeeldingen zijn volledig in zwart-wit. Na de uitgave van Tintin en Amerique neemt Casterman de uitgave op zich en pas later zullen de albums in kleur verschijnen. De eerste vertalingen van Kuifje in het Nederlands verschenen tijdens de Tweede Wereldoorlog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat was in het Frans. Zijn laatste onvoltooide werk is in ruwe schetsvorm uitgegeven met het frans en de tekeningen geschreven.