Ik heb een boek geschreven, maar hoe kan ik deze laten verfilmen? Het is geen jeugdboek en het liefst een engels gesproken verfilming.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (6)

Nou, voor zoiets word je meestal gevraagd als schrijver hoor ;)
Is je boek uberhaupt uitgegeven? Dat vergroot namelijk je kansen om door filmmakers gevraagd te worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn schrijvers speciaal voor film ed
maar om je boek een kans te geven te worden verfilmd
zal het als gewoon boek toch beroemd moeten worden
dan zullen film mensen wel interesse hebben
12 jaar geleden
je kan een regisseur zoeken en hem vragen om er een script van te maken en dan spelers casten, een filmploeg huren, draaiboek maken, catering regelen enz. kost wel wat natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de eerste stap is hem door een uitgever uit gegeven te krijgen ,vervolgens stuur je het boek naar een scriptschrijver die er een kant en klaar script van maakt en daar ga je dan de filmmaatschappijen mee af ,net zolang met het boek leuren totdat er een brood in ziet en het wil uitgeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben wel benieuwd waar je boek over gaat.

Zelf ben ik ook een boek aan het schrijven, wat een spannende thriller beoogd te worden met fictie en non-fictie elementen. Stiekem hoop ik natuurlijk dat het verhaal ooit verfilmd gaat worden maar zover ben ik nu nog lang niet. Voorlopig ben ik nog druk doende met schrijven en schrappen.

Als je jouw boek ooit verfilmd wil krijgen, denk ik dat er eerst voldoende ruchtbaarheid aan gegeven moet worden. Zoek een goede uitgever en promoot je boek waar en hoe je maar kan. Op TV (DWDD bijvoorbeeld), in dag- en weekbladen en op internet.
Als je zorgt voor voldoende publiciteit waardoor de kans groter wordt dat het goed wordt ontvangen door het juiste publiek, dan komen de filmmakers, indien zij er ook brood in zien, vanzelf. Dit is althans de weg die ik wil gaan bewandelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, zoals al in eerdere antwoorden aangegeven: wanneer je geen scriptschrijver bent, dient je boek eerst te worden uitgegeven via reguliere weg. Wordt het een hit, dan pas bestaat er de kans dat je gevraagd wordt door een producer of zij je boek mogen verfilmen. Wanneer je je boek in het Nederlands uitgeeft, dan zal het niet waarschijnlijk zijn dat het in het Engels verfilmd wordt, tenzij het een internationaal karakter heeft, of ook in meerdere talen is verschenen.

Met vriendelijke groet,
Anton

Uitgeverij De Duivelsberg