Is het boek ster van Neil Gaiman net zo spannend als de film Stardust??

Ik heb de film al gezien maar wil graag ook het boek.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

.... Persoonlijk zou ik eerst het boek willen lezen voor dat ik de film zou gaan kijken.

ik denk dat het boek beter is dan de film. De film vond ik (net als Eragon trouwens) een verschrikkelijke verkrachting (sorry voor het woord) van het boek.

Het boek is zeker spannender zijn dan de film. En ook interessant omdat je het vanuit een andere hoek bekijkt dat je dat met de film had. Je krijgt van die 'hééé' , 'huh' , en 'oja' effecten omdat er stukken in zullen zitten die totaal nieuw zullen zijn, of die je herkent maar anders zijn dan in de film of stukken die aardig overeen komen.

Als het leuk is om een verfilming te zien wanneer je een boek gelezen hebt. Waarom zou het dan minder leuk zijn als je een verfilming hebt gezien en het boek gaat lezen?
(Oke, je kunt je eigen verbeelding niet meer gebruiken doordat het uiterlijk en het karakter van de personages al in je hoofd vastgeroest zitten, maar het blijft wél interessant!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik weet niet of je een boek nog spannend kunt noemen als je al weet hoe het afloopt.
Ik weet nog wel dat ik het boek halfgelezen terug naar de bieb heb gebracht omdat ik het vrij taai vond om te lezen.
Pas toen de film even aan de gang was besefte ik dat ik naar het boek zat te kijken.
Ben je geen lid van de bibliotheek? Dat vind ik altijd wel handig, ik heb ook boeken die ik eerst via de bieb heb gelezen, en toen heb bedacht dat ik ze toch zelf wilde hebben.
anneliez
12 jaar geleden
Als je de film spannend vond zal het boek spannender vinden , persoonlijk vond ik de film 3 keer niks, en meestal zijn verfilmingen minder spannend als de boek versie