Hallo, Weet iemand misschien waar ik de leesversie van "Een midzomrenachtsdroom" van Shakespeare kan vinden, en niet het toneelscript?

Ik zoek al een tijdje naar het boek "Een midzomernachtsdroom", van William Shakespeare. Ik vind namelijk alleen toneelscripten en dat vind ik heel jammer, want ik zou het boek graag willen lezen zoals het ontstaan is uit Shakespeare`s hand. Dus een echt boek en geen script voor een musical of toneelstuk. Tot nu toe vond ik alleen een groot prentenboek. Het bevatte mooie plaatjes en het wa mooi geschreven, maar niet helemaal wat ik zoek... weet iemand misschien waar ik de goede leesversie kan vinden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft Shakespeare het niet als toneelstuk geschreven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inderdaad als toneelscript geschreven. Overigens ben je vrij snel gewend aan het feit dat het toneelscripts zijn en geen gewone verhalen, en zijn ze prima te lezen.

Antwoorden (2)

Heb je de toneelschool al proberen te contacten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het origineel is een toneelscript.
Shakespeare was namelijk een toneelschrijver. ;-)

Je kan het gratis downloaden van de site van Project Gutenberg. http://www.gutenberg.org/ebooks/2242

Toegevoegd na 4 minuten:
A Midsommer Nights Dreame

Actus primus.

Enter Theseus, Hippolita, with others.

Theseus. Now faire Hippolita, our nuptiall houre
Drawes on apace: foure happy daies bring in
Another Moon: but oh, me thinkes, how slow
This old Moon wanes; She lingers my desires
Like to a Step-dame, or a Dowager,
Long withering out a yong mans reuennew