Heeft Kluun nou precies hetzelfde meegemaakt als in Komt een Vrouw bij de Dokter?

Mijn vriendin zegt dat het allemaal zijn eigen ervaringen zijn en dat hij dus ook wegrende uit zijn huwelijk en massaal vreemdging. Dit lijkt me wel een beetje extreem. Is het echt allemaal zijn eigen ervaringen of heeft hij zijn boek er deels op gebaseerd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.1K

Het beste antwoord

Komt een vrouw bij de dokter is een gedramatiseerde autobiografie. Het is dus gebaseerd op zijn eigen levensverhaal, maar wel aangedikt om het verhaal leuker/spannender te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het boek is voor een groot deel autobiografisch. Dat betetent dat het hij het wel heeft meegemaakt, maar ook deels verzonnen. Het boek is waarschijnlijk wat extremer dan wat er gebeurd is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, het is zijn eigen leven.
Ik las onlangs een interview van zijn schoonvader van Kluun en die vond het vreselijk, dat boek en die film. Omdat het over zijn dochter gaat en dat Kluun steeds die andere vrouw bezocht had tijdens haar ziekte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, de familie was er niet zo blij me. Ik ben ook wel eens wat cynisch als ik naar Kluun kijk en hoe rijk anderen zijn geworden aan iemands dood. Dan denk ik: "Ja, een vrouw ging naar de dokter en een man werd rijk en bekend". En dan nog de film.....
Ik heb in het echte leven iets dergelijks gezien en meegemaakt....mensen zijn maar mensen.....Overigens is Kluun met die vrouw getrouwd en hebben ze zelfs een kind geloof ik? Dat laatste weet ik niet zeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan me dat wel voorstellen, die reactie van de familie.
In Kluuns geval zou ik onder pseudoniem hebben gepubliceerd, juist hierom...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bestevaer: dat heeft ie ook gedaan ;-) Alleen weet iedereen dat ie Raymond van de Klundert heet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
precies. hij is niet anoniem gebleven.
Het is inderdaad een autobiografie. Hij ging ook echt vreemd. Daar heeft hijzelf ook vaak over verteld. Hier en daar zal het verhaal iets aangedikt of veranderd zijn maar het gaat over wat hem en zijn overleden vrouw zijn overkomen. Ik vond het wel herkenbaar. Het leven kan soms extreem en wreed zijn.