Wie zijn bekende engelse schrijvers?

Ik ben opzoek naar engelse schrijvers die bekend zijn onder de engelse jeugd. Zoals je bijvoorbeeld bij ons Francine Oomen hebt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

J.K. Rowling (Harry Potter serie) lijkt me wel de allerbekendste.

Toegevoegd na 1 minuut:
Verder heb je Roald Dahl (die zowel voor de jeugd als voor volwassenen schrijft).

Enid Bleyton (van o.a. De vijf, De dolle tweeling, Pitty).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje, ik zocht de naam Roald Dahl!

Andere antwoorden (6)

Naast de hier al genoemden lezen mijn kinderen ook Tolkien (in de ban van de ring en de hobbit bv).
De potters leest hij (12 jaar oud) in het engels trouwens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha dat moest de trotse vader even melden ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is meer een indicatie dat je kinderen beter al jong in de vreemde taal kunt laten lezen ...als ze van lezen houden in ieder geval...leren ze beter een taal mee dan met alleen schoolboekjes.
Charles Dickens
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
R.D. Wingfield, schreef de boeken over inspecteur Frost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen idee of ze bekend is, maar een leuke schrijfster is Mary Hoffman, zij heeft de stravaganza-boeken geschreven.

Toegevoegd na 2 minuten:
O, nog een schrijver; john flanagan, van de grijze jager-boeken. Hij is echter Australisch, maar dat is wel de engelse taal (wist niet of je engels als het land engeland bedoelde of de taal engels)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt in Engeland een jaarlijkse onderscheiding, the carnagie medaille voor literatuur. Dit is een prijs die jaarlijks wordt toegekend aan het beste boek voor kinderen en jong volwassenen. De jury bestaat o.a ook uit kinderen.
Vorig jaar won Neil Gaiman met the graveyard book.
Shiobhan Dowd met Bog child is ook populair.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ken twee fantasyschrijvers , Robert Jordan en Terry Goodkind, geweldige series hebben die geschreven in magie stijl zoals LOTR en Harry Potter