Hoe moet je boos spreken? In boek

In een verhaal, hoe laat je je personage boos praten. Het gaat hier om voldemort en zijn dooddoeners.

Deze zin als voorbeeld:

'Als je me zonder reden goede opgeroepen heb, zal je het berouwen.'

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is dit voor Nederlands? En dat moet een boek worden? Nou, IK koop het dus niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha + @ zondag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast het gebrekkige Nederlands lijkt het me ronduit plagiaat, dus ik koop het ook niet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@zondag & Geraldine: hier op GV mag iemand toch zeker wel een vraag stellen? Wat maakt het nou uit of jullie het boek wel of niet zouden kopen? Als je de andere vraag van deze gebruiker bekijkt (die er overigens direct onder staat) zie je dat het gaat om fanfictie. Helemaal geen plagiaat dus, en ook niet om uit te geven.

Het beste antwoord

Je kan het door de toevoegingen:

- snauwde hij hem toe.
- sprak hij boos.
- schreeuwde hij kwaad.
- blafte hij.

Ook toevoegingen erna doen het goed om een sfeer te zetten:
- Daarna draaide hij zich met een ruk om.
- Vervolgens liep hij weg met grote passen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

vetdrukken of grote letters (maar wordt niet veel gebruikt), je kan uitroeptekens gebruiken, maar je kan het ook in de zin erna of ervoor zeggen.

Woedend zei hij: '.......

of

.....', zei hij op een ferme wijze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt de tekst 'zei hij' vervangen door iets dat aangeeft dat hij boos klinkt:

'Als je me zonder goede reden opgeroepen heb, zal het je berouwen,' snauwde/siste/dreigde Voldemort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Achter de gezegde tekst bijv.
zei hij kil
klonk het dreigend
was zijn waarschuwende antwoord
zijn reactie was duidelijk, zijn tijd was kostbaar en die wilde hij niet verspillen aan dit soort onzin
Er was ongeduld in zijn stem te horen