Wat voor typische kenmerken hebben namen van Duistere Magiërs?

Ik denk dat de vraag wel voldoende zegt!

Maar wat ik dus bedoel is: Waar moet een naam voor een duistere Magiër aan voldoen.

Toegevoegd na 27 minuten:
Trouwens het moeten kenmerken zijn voor namen in boeken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K
Amadea
13 jaar geleden
Wat heeft de vraag dan met boeken & auteurs te maken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat hij mij lijkt dat Duistere magiërs alleen in boeken voorkomen, vandaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor, duistere magiers komen ook irl voor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boeoeoeoe! Ik ben een gevaaaaaaarlijke duistere magiër! O nee, dat moest bij een spook... :) Ben je er al uit? Ik ben benieuwd welke namen je kiest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha, ik ben er nog niet helemaal uit. Elke naam die ik bedenk lijkt teveel op "bestaande" namen..
---- Zoals: Mortza - morzan (van Eragon)
---- Ik heb wel een naam: Morslov - voor een helper en Roftzna - voor de magier. Misschien worden die het!

Het beste antwoord

Ehm... Ik weet niet of er vaste regels voor bestaan :)

Ik vond dit op google: http://www.lowchensaustralia.com/names/vampires.htm
Creepy Vampire Names.

Mogelijk kun je daar met behulp van Bayesiaanse of Gaussiaanse analyse regels aan onttrekken? :)

Als het niet-bestaande (fantasy) namen moeten zijn dan kan ik wel een paar regels uit mijn duim zuigen:

Voor aggressieve personages, denk lange zwarte baarden, flitsende toverballen van vuur en bliksemschichten en van die nederdalende toorn:
- Het moet op zijn Engels kunnen worden uitgesproken
- Er moet een Z _of_ een Q _of_ een K in zitten als het een aggressief personage is, daarbij moet de naam niet al te lang zijn, zodat mensen hem in woede of angst kunnen schreeuwen
- De lettergrepen moeten kort zijn en allemaal eindigen op medeklinkers
- Er moeten sowieso minimaal twee verschillende klinkers in voorkomen. "Kees" is géén goede dark sorceror naam. "Zarkon" wel.

Als het een wat meer etherisch, esotherisch of wijsbegerend personage is (denk lange witte baarden, bibliotheken, veel laboratoriummagie, tijdvoorspellen en lange-termijn strategische bezweringen):
- Namen met open lettergrepen (die op een klinker eindigen" zijn goed
- De "ph" als f-klank doet het altijd goed
- Drie lettergrepen is het mooist
- De Z en de L zijn ook belangrijk
Dus Zephala, bijvoorbeeld.

Je hebt natuurlijk ook nog kruiperige dark sorcerors die voor een baas werken.
- Dat is een combinatie van de twee hierboven, maar dan zonder het dromerige van de laatste en zonder de agressie van de eerste.
- Twee lettergrepen
- Je moet het kunnen uitspreken op een manier die sarcasme laat horen
- Woordspelingen op het Engels zijn goed, zoals "falor" of zo

Dat is althans mijn mening. Ik weet zeker dat ik nog een hoop over het hoofd zie! :D

Toegevoegd na 5 minuten:
Overigens: het is sorcerEr, niet sorcerOr. Excuus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Goed antwoord erop weet ik niet maar dit kan misschien wel een oplossing zijn. Klik een paar keer op generate en misschien zie je er gelijk een die je wil of een deel dat je kan gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Namen van magiers hebben geen typische kenmerken.

Een magier is een goochelaar en een goochelaar
kan allerlei namen hebben.
Het woord 'goochelen' is een samenstuk van enkele oude woorden, zoals guichelheil, giegel en gooc.
Namen:
Siegfried (en Roy, als je wilt)
Faust
Uri Geller
Rudy
Johan
Der Fantast
Zaubermeister
Der Jan die Alles Kann!

En verzin er zo nog maar een paar........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet precies voor welk soort boek je deze namen wilt gebruiken, maar wat mij betreft doet alliteratie (=beginrijm, a la veel Suske en Wiske titels, De koddige kater bijvoorbeeld, dus twee opeenvolgende woorden die met dezelfde letter beginnen) het voor dit soort types altijd goed. Je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan een naam als Vladimir de verschrikkelijke.