Ik zoek een boek over een vrouw die bij haar moeder in het bejaardenhuis gaat logeren. Om voor haar te zorgen in de laatste dagen voor haar overlijden

Ik heb dat boek ooit van iemand geleend omstreeks 1985. Dus het is al een vrij oud boek.

Toegevoegd na 4 uur:
Inmiddels heb ik het boek 2e hands besteld.

Amadea, heel erg fijn dat je me het goeie antwoord gaf.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Een vrouw van alledag / Corien Bossema. Baarn : Ambo, cop. 1983. ISBN 90-263-0615-6.
De ik-figuur ziet af van een langdurig verblijf in Italië omdat de gezondheid van haar 86-jarige moeder achteruit gaat. Ze gaat naar haar toe in het bejaardenhuis en blijft bij haar tot ze een maand later sterft. Het boek is grotendeels een dagboekverslag van deze laatste maand. Het toont aan wat een weldaad het is voor een stervende iemand zo in de nabijheid te hebben. Iemand die haar angsten begrijpt, steun en rust weet te geven en de juiste reacties heeft.
Amadea
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
http://www.boekwinkeltjes.nl/bwzoeken.php?bwID=11769&sort=titel&order=1&prijsvan=&prijstot=&tezoeken=een+vrouw+van+alledag

Andere antwoorden (3)

Zeker weten doe ik het niet.... maar bedoel je Adelheid Roosen mischien?
Ik kan niet een boek vinden, maar zij heeft wel een docu gemaakt van de laatste periode van en met haar moeder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okee, ik hoop, dat iemand je kan helpen en wens je succes!
bedoel je het boek "de grote zaal", van jacoba van velde?
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
oh, jammer, het verhaal leek er wel op.
succes met je zoektocht!
Misschien bedoel je "Mevrouw mijn moeder"van Yvonne Keuls.