Welk boek moet echt iedereen meenemen deze zomervakantie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de trefwoorden even links boven had ingetikt, had je een hele lijst gekregen van andere GVers, die deze vraag al gesteld hebben - mét antwoorden.
Fijne vakantie, lummel 321 !

Antwoorden (7)

De Lonely Planet gids voor zijn/haar bestemming!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een boek om lekker weg te lezen:

Things the grandchildren should know - Mark Oliver Everett

Het is wel in het Engels ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker romantisch : aanrollende golven van peggy nichelson
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
DaVinci Code
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een boek wat niet te zwaar is want het is de bedoeling om je te ontspannen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
boek "bizarre wetenschap"van Reto U Schneider
echt een boek voor VGers
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Twilight is een spannend en emotioneel verhaal over een liefde die eigenlijk onmogelijk is. Een verhaal over de kracht van liefde, het onderdrukken van verlangens en ze toelaten. Stephenie Meyer laat Bella’s gevoelens levensecht op papier komen. Prachtige zinnen, met gevoel geschreven. Je blijft doorlezen… de emoties kun je niet van je af slaan. Ze nemen bezit van je. Bij een vampiers verhaal ga je uit dat het ook heel erg spannend is. In dit geval wordt het boek pas spannend aan het eind. Maar een goed boek hoeft natuurlijk niet spannend te zijn! Een ontroerend en zinderend liefdesverhaal tussen een meisje en een vampier. Niets lijkt de liefde te kunnen breken.

Een echte aanrader als je van romantiek en griezelen houdt.

Even een klein stukje over het 1e deel...

Bella Swan verhuist van het zonnige Phoenix naar het regenachtige Forks. Op haar eerste schooldag blijkt ze meteen al populair bij de jongens te zijn, terwijl ze niet snapt waarom. Maar een paar jongens zien haar meteen al zitten en zijn dan ook erg behulpzaam. In de pauze zit ze in de kantine en wordt haar aandacht getrokken door een groepje leerlingen die allen er zeer aantrekkelijk uitzien.

Tijdens de biologie les komt zij naast een van hen te zitten, Edward Cullen. Hij is echter de hele les zeer gespannen, balt zijn vuisten en houdt zoveel mogelijk afstand. Als de les is afgelopen is hij dan ook meteen vertrokken. Bella begrijpt hier niets van en is vastbesloten om erachter te komen waarom Edward zich zo gedraagt.

Wanneer Edward Bella redt van een auto-ongeluk komen ze dichter tot elkaar en groeit er een liefde tussen de twee die, na de ontdekking van Edwards geheim levensgevaarlijk, blijkt te zijn. Edward is een vampier. Hoewel dit Bella zou moeten afschrikken, is ze zo verliefd dat ze ondanks het feit dat hij een vampier is toch bij hem blijft en zijn geheim bewaard.

Maar Bella komt er snel genoeg achter hoe gevaarlijk het is om van een vampier te houden. Er zijn andere vampiers, die wel mensenbloed drinken… en Bella een heerlijk hapje vinden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Veel succes met het vinden van een goed boek!