Waarom zijn er zoveel verschillende drukken van een boek?

Heb nu een boek voor me liggen van de 36e druk! En deze is uit 1997 dus er zullen nog velen zijn gevolgd.. Waarom zoveel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5K

Antwoorden (5)

Mensen willen geen oude boeken meer in huis, nieuwe boeken zien er leuker uit in een kast:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de eerste gedrukte serie (1e druk) is uitverkocht en er is nog meer vraag naar het boek, dan volgt de 2e druk, enzovoorts. Populaire/veel verkochte boeken kennen dus diverse herdrukken. In de loop der jaren worden soms ook inhoudelijke veranderingen doorgevoerd (denk aan nieuwe taalregels, aanvullingen op de inhoud, een pocketuitgave of andere omslagfoto e.d.).
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
voor het gedeelte in je antwoord waar je het hebt over veranderingen van taal etc.
Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plusje
Boek drukken is een duur proces. En boeken verdwijnen snel in de ramsj. Omdat te voorkomen zijn de oplages vrij klein (zo n 5000 per druk). Daarnaast zijn de vergoedingen voor schrijvers (royalties) gebasseerd op de oplages. Bijv 2e oplage is een zgn midprice boek met lagere oplage.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boeken die overblijven, moeten weggegooid worden. Natuurlijk doe je dat liever niet, dus maak je steeds een beetje, en ga je pas weer bijmaken als de vorige lading op is.
Bij studieboeken ligt dat anders, van die boeken wordt vaak een nieuwe druk gemaakt als er meer bekend is over een een onderwerp, of wanneer er nieuwe inzichten zijn. Van studieboeken komt er gemiddeld elke drie jaar een nieuwe druk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze drukken een bepaald aantal drukken van een boek maar als er meer mensen naar vragen en er zijn niet genoeg drukken moet het opnieuw gedrukt worden, en jij hebt waarschijnlijk dan een heel populair boek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Celestijnse Belofte..