Internationaal gezien is dat Cees Nooteboom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hé, een min van iemand die zeker nog nooit van Cees Nooteboom heeft gehoord, waarschijnljk iemand met een IPhone.
Amadea
13 jaar geleden
iPhoners kunnen geen minnen uitdelen, dus die veronderstelling kan niet juist zijn. Het lijkt erop dat iemand álle antwoorden niet kan waarderen, een analfabeet misschien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of een spijkerbroeken verkopende Kennispartner. Ook al een KennisVermeerderende Aanwinst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, die! Of diegene die een "enquête" wilde houden over onzinnige sporttoebehorens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha of iemand die pas geboren werd toen Cees Nooteboom al wat minder besproken werd ;) Ik wed dat het merendeel in de leeftijdscategorie (en jonger dan)12-21 niet weet wie dat is.
Ik zou zeggen Harry Mulisch
En dan voornamelijk vanwege zijn boek 'De ontdekking van de hemel.'
Dit boek werd in 2007 verkozen tot beste Nederlandse boek. Deze verkiezing werd georganiseerd door NPS en NRC handelsblad.
Bovendien is dit boek verfilmd en veelvuldig vertaald.
Ook 'de aanslag' was een vetpot, overigens.

Toegevoegd na 16 minuten:
Nationaal gezien zal dit overignes (helaas) Kees Beentjes zijn.
De man die de ondertiteling voor de grote Hollywood krakers schrijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anne Frank!

Toegevoegd na 3 minuten:
Misschien een beetje te vroeg geantwoord, bedoel je nationaal of ook internationaal?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het moment is Kluun heel erg 'in'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dood? Anne Frank Mulish, Reve. Levend? Kluun, Giphard, Koch, Kees v Kooten & Youp vt Hek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dick Bruna, Nijntje is wereldwijd bekend: zijn boeken zijn in meer dan 50 talen vertaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou Annie MG Schmidt ook niet vergeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En van al wat langer geleden: Erasmus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Multatuli (Eduard Douwes Dekker) is zeker een van de meest bekende (ter wereld zelfs), Anne Frank staat daar zelfs nog boven.
Op dit moment zijn Harry Mulisch, Kader Abdolah en Saskia Noord waarschijnlijk het meest besproken.
Kwa kinderboeken waarschijnlijk Carry Slee en Annie M.G. Schmidt.