Hoe kan je de eerste zin van een hoofdstuk pakkend/spannend maken? (Zie uitleg)

voor een schrijfopdracht voor school moeten we een verhaal schrijven, dit verhaal moet beginnen in het huis van de hoofdpersoon en het liefst ook met een beschrijving van de hoofdpersoon. Maar dat moet dan wel al pakkend zijn, zodat de lezer echt verder wil lezen.

De extra informatie is dat de hoofdpersoon in een villawijk woont en het een fantasy verhaal moet worden.

Ps: dit is niet voor de ict school!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Begin met een korte zin die veel vragen oproept. Vb Hij voelde hoe het bloed warm via zijn nek naar zijn rug gleed. Waarom is er bloed, is het erg, wie is de dader, wie is hij, is hij nu alleen of is de dader nog, .... Je roept vragen op en dat nodigt uit tot verder lezen.