Hoe kan ik dit lekkerder laten doorlopen? (zie uitleg)

Het viel hem meteen op dat deze zaal een stuk kleiner was dan de zaal die ze net hadden verlaten. Her en der stonden wat zwarten leren stoelen opgesteld. Aan het rechter raam stond een nette zilveren tafel, waar stapels papieren lagen.
-----------------------------------------------------------

Het loopt voor geen meter. De zinnen zijn raar. En ik weet echt niet hoe ik dit goed kan schrijven, ik ben al ene uur bezig met dit kleine stukje.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit stukje beter doorloopt?

Toegevoegd na 10 minuten:
ene is natuurlijk: een

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie vraag +

Het beste antwoord

Had er in de vorige zaal nog een mooie kroonluchter gehangen , hier was het plafond bezaaid met kleine spots.
In de hoek van deze zaal stond een ijzeren prullenbak . Een aantal kleine vlammen verteerden enige bladzijden van het document waar de schrijver aan gewerkt had.

Toegevoegd na 47 minuten:
Hij liep terug naar de grote zaal met de kroonluchter omdat hij daar een brandblusser had gezien. De jonge vrouw die in zijn gezelschap verkeerde bleef achter en keek gehypnotiseerd naar de vlammen. Ze zag in dat het laatste verhaal van de schrijver nooit af gemaakt zou kunnen worden nu hij de bladzijden in brand had gestoken.

De man kwam terug met de poederblusser , spoot de inhoud in de prullenbak en doofde zo het vuur. Hij reikte met zijn hand naar de rokerige metalen mond van de prullenbak. Zijn hand ging naar binnen , de prullenbak in. Hij voelde het hete metaal langs zijn huid branden , maar hij reikte dieper , en voelde een aantal half verbrande papieren . Hij pakte ze vast en haalde zijn hand op ,uit de prullebak.

Nadat hij zijn handen had afgeveegd aan zijn broek keek hij samen met de jonge vrouw naar de gedeeltelijk verbrande documenten.
Op één van de geredde blaadjes kon hij de tekst gedeeltelijk ontcijferen.

( ...) heb de waarheid eindelijk onder (...)
( ...) antwoord kwam vanavond tot mij (...)
( ...) inspiratie doordat de spiegel ( ...)
( ...) zag ik in dat zijn verschijning (...)
( ...) moet het haar zeggen maar (...)
( ...) doorgaan op deze weg ( ...)
(...) niemand mag het te weten (...)

De rest van het blad was onleesbaar door de vernietiging van het papier dat door de vuurtongen in de prullenbak was aangericht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL dit schrijven ( ik besef dat ik ook de eerste alinea van vragensteller diende te herschrijven , maar ik snapte de vraag eerst niet ) . Misschien moeten we vragen aan de vragensteller of we er een ketting verhaal van mogen schrijven ( iedere dag een andere schrijver ) .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
anita twijfelde even voor ze antwoord gaf,ze overzag het tafereel de nog zacht rokende prullenbak de zwarte vegen op het gezicht en de broek van haar vader en de wanhoop die zijn ogen spraken en hij zo hard en tevergeefs probeerde niet te laten merken.''hij lijkt wel een auto monteur''zei een gedachte die ze niet kon tegenhouden en eigenlijk vond ze dat wel grappig maar tegelijker tijd ontging haar de ongepastheid deze gedachte niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi Ipzy ! Kijken of we nog verder kunnen komen. @ Khepput ik vind jouw toevoeging ook behoorlijk de moeite waard...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@khatumnet&goldent
jammer dat er nog niemand verder is gegaan met het verhaal

Andere antwoorden (3)

Mijn idee:

Het viel hem direct op dat deze zaal een stuk kleiner was dan de zaal welke ze net hadden verlaten. Her en der stonden wat zwartleren stoelen opgesteld.
Aan het rechter raam stond een fraaie zilveren tafel, waar stapels papieren op lagen.

Andere optie laatste zin:

Nabij het het raam aan de rechter zijde van de zaal stond een fraaie zilveren tafel, welke ontsierd werd door een slordige stapel papieren.

Toegevoegd na 3 minuten:
zwartleren beter vervangen door: zwart lederen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij het verlaten van de zaal viel het hem gelijk op dat deze een stuk kleiner was.er stonden willekeurig wat zwart lederen stoelen in geplaatst.Aan de rechterkant onder het raam was een fraaie zilveren geplaatst die gebukt ging onder een zware last van grote stapels papieren

Toegevoegd na 12 minuten:
de vorige zaal was al niet veel soeps geweest deze was echter nog erger.ze was veel kleiner en maakte een desolate indruk het rook er naar een mengsel van oude sokken en beschimmeld brood er stonden wat zwart lederen stoelen in die versleten waren er duidelijk bij huis vuil vandaan kwamen recht onder het raam waar geen gas meer inzat maar met karton en oude kranten was dicht gemaakt stond ze in al haar schitterende pracht.Een zilveren tafel er stonden wat beschimelde kopjes op naast wat natte papieren op de laatste regels die de eenzame verwaarloosde schrijver s,nacht had geprobeerd te schijven voor hij langzaam weg zonk de dood en vegeteldheid in.;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het viel hem direct op dat deze zaal een stuk kleiner was dan de vorige. Aan het rechter raam stond een sierlijke zilveren tafel en her en der stonden een aantal stoelen. De tafel was gedeeltelijks bedekt met stapels papieren...