Is het zinvol een boek te schrijven over een onderwerp waar al vele boeken van zijn geschreven?

Met name met de vraag; is het interessant voor lezers en zal het ook verkopen uiteindelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Natuurlijk is het zinvol. Gaan niet alle boeken over dezelfde onderwerpen? Liefde, seks, oorlog, actie, humor, enz. Het is aan de schrijver om er een boeiend geheel van te maken. Ook de schrijfstijl is van belang. Vlot geschreven, luchtig, diepzinnig, eendradig, saai of boeiend
Er zijn zoveel manieren om een boek tot een succes of een weggooier te maken. Maar ik denk dat er geen onderwerp bestaat waar nog niet eerder over geschreven werd.
13 jaar geleden
amc
13 jaar geleden
Een onderwerp waarover al veel boeken geschreven zijn maar....jij kunt er jouw ervaringen in zetten en die zijn weer anders dan andere auteurs hebben geschreven. Vooral op vakgebied zijn er zoveel techieken die anders gedaan worden door uitproberen en als dit beter werkt dan in de meeste boeken, dan is het toch waardevol?
Ik vind het een goed idee, succes ermee!

Andere antwoorden (7)

Als je een originele invalshoek hebt, waardoor alles in een nieuw licht komt te staan, kan het wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze doen niet anders, de meeste boeken gaan over een beperkt aantal onderwerpen. Dus dat is niet noodzakelijkerwijs een probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als jij over een onderwerp dingen kunt vertellen die in andere boeken nog niet zijn beschreven op een goede interesante manier over iets dat mensen intereseert en jij jouw boek goed in de markt kunt zetten kan het en zinvol zijn en goed verkopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er nieuwe ontwikkelingen zijn of er nieuwe gegevens of feiten boven tafel komen wel ja. Bijvoorbeeld: wie zat er achter de moord op Stalin of Kennedy, wie zat er achter de aanslag op 9/11, nieuwe feiten over het leven van Prins Bernhard, zijn ze echt op de maan geweest. Als je over deze onderwerpen nieuw materiaal hebt, schrijven dat boek!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergelijk een boek met een liedje. Bijna alle nummers gaan over de liefde, en tóch zijn ze allemaal verschillend. Dit is net zo met boeken. De manier waarop jij schrijft, denkt en beleefd is totaal anders dan anderen. Dat maakt het interessant om te lezen.

Ik zou dus zeggen, het is zeker zinvol!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vwb wetenschap zou ik zeggen er gebeurt niets anders. Steeds weet men nieuwe methodes/medicijnen etc te verzinnen waardoor een onderwerp voor een doelgroep boeiend blijft. Gewoon leesvoer zal altijd worden verkocht. Al is het maar omdat iedere schrijver zijn eigen stijl heeft en ben je uitgekeken op A dan koop je een boek van B.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beste manier om erachter te komen, is het gewoon te doen!
Schrijf een goed boek _en_ zorg voor goede PR, en heel veel succes gewenst :-)