Wat staat symbool voor kwetsbaarheid?

Ik wil een schilderij maken met dit thema.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het Lam

Het beste antwoord

Je zou het ook kunnen visualiseren met schoonheid die uit elkaar valt als je haar alleen aanraakt, zoals b.v. dauwdruppels op een spinnenweb, ijskristallen op een bladrand, een spiegelend laagje ijs van één nacht op een meertje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

De haak staat symbool voor pijn en angst, maar meer nog voor het bewust zijn van al je pijn en al je angst.
Het is het symbool voor kwetsbaarheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jong en nieuw staat voor kwetsbaarheid.

- Baby's
- Jonge dieren
- Jonge planten
- Veertjes
- De mens tijdens een natuurramp
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kwetsbaarheid is een abstract begrip
Je zou kwetsbaarheid zichtbaar kunnen maken met breekbaarheid.
Bijvoorbeeld met een vlinder, een dun takje, een hart van glas, een scheur of barst in een bepaald voorwerp.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bellen (als van bellenblaas), glas, vlinders, babies, oude mensen, kleinheid (bv insecten), spinnenweb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een ragfijn spinneweg?
Een landschaps-spiegeling in een wateroppervlak?
Een vlinder op een snelweg?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lam is in de bijbel het toonbeeld van weerloosheid en kwetsbaarheid. Het beeld 'Lam Gods' verwijst naar het lijden en sterven van Jezus Christus, die als een weerloos lam geofferd werd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de bijbel staat het lam symbool voor kwetsbaarheid ; "het lam Gods".

Wie werd nu niet vertederd door de ogen van Bambi. Zo`n kwetsbaar hertje in die boze wereld om hem heen.

De azalea en de mimosa staan symbool voor kwetsbaarheid in de bloemenwereld.

Een vlinder staat symbool voor kwetsbaarheid. Als haar vleugel beschadigd wordt, zal ze snel sterven.

Een baby of klein kind staat ook voor kwetsbaarheid, net als de naakte mens met gebogen hoofd.
13 jaar geleden
Minder romantisch, maar toch: een virus op de digitale snelweg.
Een ijsbeer op een smeltend stuk ijs.
Oude mensen (ooit een prachtig schilderij gezien van de billen van een oude vrouw).
Hoog water tegen een dijk met een huisje erachter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een lieveheersbeestje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
twee open handen