In welk museum is deze foto gemaakt?

Ik heb in de jaren '80 deze foto gemaakt, maar weet niet meer welk museum of welke expositieruimte dit was.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.5K
Amadea
3 jaar geleden
Gezien de hoge ramen denk ik aan de Rai, Europahal.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Daar ben ik nog nooit geweest, dus dat zal het niet zijn.
Antoni
3 jaar geleden
Ben je er wel zeker van dat het in Nederland was? Of kan het eigenlijk overal ter wereld zijn geweest?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het is zeker in Nederland geweest, alle werken die ik daar heb gefotografeerd zijn Nederlandse kunstenaars.
Griffin
3 jaar geleden
"Daar ben ik nog nooit geweest, dus dat zal het niet zijn."
Jaarbeurshallen in Utrecht dan?
Amadea
3 jaar geleden
Kijk hier eens naar de vloerbedekking in de Rai, vraag280: http://fotos.serc.nl/uploads/tx_multishop/images/products/normal/ams/amsterdam-235.jpeg
Dat is toch wel erg opmerkelijk...

Antwoorden (1)

Het is vrij zeker Amsterdam RAI, Hal 11 (of misschien 12). Op mijn afbeelding zie je op de achtergrond een rode deur, en op jouw afbeelding zie je nog net een stukje rood, plus de geleiders van de deur die omhooggeschoven kan worden. De gehele foto staat op https://www.pinterest.co.uk/pin/778419116818579603/ en refereert aan de RAI.
Op https://www.rai.nl/de-locatie/virtual-tour/ kun je zelf een kijkje nemen in Hal 11, dan zie je de deur en het ventilatierooster (met rechtsboven daarvan nog een onduidelijk element).
Een stuk links van de deur is ook nog een soort bord onderaan het raam te zien, met een ^ achtig teken erin, dat is ook op alle afbeeldingen te zien. (heb nu ook de foto van de virtuele tour toegevoegd). Ik denk dat vraagsteller ofwel toch in de RAI is geweest, of dat iemand anders met zijn camera op pad is geweest (als het al zijn camera was).
Toegevoegd op 09 april 2021 06:37: tekst
Plaatje bij antwoord
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Maar aangezien vraagsteller in reactie op de vraag schrijf nog nooit in de Rai te zijn geweest kán het niet het juiste antwoord zijn...
gvrox
3 jaar geleden
@Amadea vraagsteller kan ook vergeten zijn dat hij er ooit is geweest. Alles lijkt te kloppen, rechts van dat Willow Group logo zie je nog een stukje van het ventilatierooster(?) dat ook op de foto van de vraagsteller staat.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik zie het nu ook, het was dus echt de RAI. Na 40 jaar uit mijn geheugen gewist. Heel erg bedankt voor het meedenken!
Antoni
3 jaar geleden
Misschien de KunstRAI? Die werd voor het eerst gehouden in 1984.