JUDITH MAJOOR olieverf schilderijen
‘Op de middelbare school vonden ze dat ik goed kon tekenen. Dus wilde ik kunstschilder worden. Maar daar kwam toen niks van, er waren andere prioriteiten. Zoals verliefd worden, sojaschroot vervoeren op een antiek binnenvaartschip, baby’s krijgen, brood verdienen en meer van die dingen. Toen ik veel later mijn loopbaan als filmproducent had afgesloten ging ik kunstgeschiedenis studeren. Halverwege de studie kwam ik tot de conclusie dat ik schilderen toch een stuk leuker vond dan het getheoretiseer erover. Ik nam les bij de bekende Amsterdamse kunstenaar Robert Webster. Hij leerde mij veel, maar vooral dat schilderen een ambacht is dat je grondig moet leren beheersen. Als je dat onder de knie hebt ga je werken aan de verwezenlijking van je artistieke ambities. Dat stadium heb ik wel zo’n beetje bereikt al gaat het ‘leren’ altijd door. Wat ik schilder? Alles wat ik mooi vind, of waar een boeiend verhaal achter zit. Of iets waarvan ik denk dat het me nooit zal lukken om daar een goed schilderij van te maken. Want die uitdaging moet er altijd zijn. En over uitdaging gesproken. Ik ben begonnen met beeldhouwen...’
5 jaar geleden
SimonV
5 jaar geleden
Dit is niet haar handtekening, noch haar stijl.
fremar
5 jaar geleden
dit kan je op dit stukje foto niet zien,maar volgens mij staat er wel degelijk jmajoor.
SimonV
5 jaar geleden
Dat klopt. Maar dat is niet haar handtekening. Vergelijk maar met haar andere schilderijen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Helaas, dat is niet van Judith. Ik heb ze geschreven, ze heeft een schilderij niet herkend