Wat is hier kunst aan?

dit is een kunst werk van william anastasi.
kan iemand mij zeggen wat dit tot kunst maakt?
is er iets in te zien wat bijzonder is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe oud is die William 2 jaar???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat zie je dan loenie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anastasi werd in 1933 in Pensylvania geboren en maakte dit in 1968 dacht ik. Hij was de kleuterleeftijd al enige tijd ontgroeid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het net 2 hoopjes schaamhaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik dacht even een muis te zien links
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moest als eerste denken aan iemand die zijn baard en snor had bijgeknipt maar vergeten was om het op te ruimen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
It reminds me of nose hair...

Het beste antwoord

William Anastasi maakte dit in de metro eind jaren 70. Het heet "Subway Drawings".

Anastasi nam de metro dagelijk om zijn schaakvriend John Cage te bezoeken. Met een potlood in zijn hand en ellebogen onder een hoek van 90 graden registreerde zijn potlood de beweging van de metro als een soort van zeismograaf. Het stoppen, versnellen, schommelen staat allemaal op papier.

"it is an art object that expresses the physicality of its making." (Pamela Lee)

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik ben zelf geen kunstkenner, maar ik vind de verhalen achter dit soort abstracte werken wel leuk. Leuk dat je deze tekening met ons wilde delen Prutseinstein.

Toegevoegd na 7 minuten:
Hij kon er kennelijk ook niet genoeg van krijgen, want hij heeft er flink wat gemaakt. Deze is van 1994.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat maakt het dan toch weer bijzonderder!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het heeft mij ook even bezig gehouden. ja ik zie ook wel vaker
dingen die ik niet begrijp. ik ben nu aan het lezen en aan het klikken. blijkbaar is het allemaal niet zomaar. het zal de persoon zelf wel zijn. want als ik zijn foto zie vind ik hem er wel intresant uitzien. maar ik vind kunst mooi of niet mooi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het idee van hem is wel grappig. Zijn hadn registreert dus alleen maar. Het kunstwerk ontstaat toevallig, maar ook niet random. In principe is de hele reis er in te zien en elke reis is anders. Hij heeft ook veel van deze werken gemaakt. Ik kan je wel zeggen wat het voorstelt, maar niet waarom het kunst is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord Som! +1
Sommige kunst hoeft alleen gezien te worden, heeft geen uitleg nodig. Maar bij sommige kunst moet je wel iets van een context weten. En dit is zo'n werk dat zonder context niet zo heel boeiend is (hoewel ik het wel een bepaalde schoonheid vind hebben), en pas echt tot leven komt als je weet waar het over gaat. En als je weet dat dit de reis van dat ene station naar dat andere is, is het echt een heel vet kunstwerk!
En dan kan je gaan kijken naar de verschillen tussen reizen die over precies dezelfde route gaan, hoe zeer elke reis kan verschillen.
Toffe kunstenaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
ik heb het niet gelezen kben moe...maar het lijkt wel goed :D

Andere antwoorden (10)

Het is niet bijzonder, zelfs een kind kan zoiets maken. Het gaat juist om de gedachte dat je hebt als je naar het kunstwerk kijkt (alhoewel ik hier echt niks in zie).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het roept vragen en gedachten op, dus het is kunst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het werk van deze kunstenaar is conceptuele kunst. Zie www.nl.wikipedia.org/wiki/Conceptuele_kunst
In dit geval is de ideevorming (waarom maakt hij dit) belangrijk.
En waarschijnlijk ook de plek waar dit getoond wordt, bijv in een ruimte met 'ouderwetse' schilderijen, waardoor je na gaat denken over wat kunst eigenlijk is.

Van de bekende werken van Mondriaan zeggen sommigen ook "Geef me een liniaal dan kan ik dat ook".
Maar als je de ontwikkeling van zijn stijl bekijkt (van bijv een realistische boom, tot verdeling van die boom in rechte vlakken), zie je dat hij een unieke, eigen manier heeft gevonden om de werkelijkheid weer te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is dit geen conceptuele kunst. Het gaat niet om de vorm en ruimte. Deze kunst ontstaat juist door uitschakeling van menselijk handelen. Door gewoon zijn pen vast te houden in de metro registreert hij alleen maar en denkt niet na over wat hij neer zet. Het is hele fysieke/ random kunst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij wordt een 'conceptual art pioneer' genoemd, dus ik ging er van uit dat dit ook conceptuele kunst is.
Het gaat niet om het eindresultaat, maar om het concept van onbewuste kunst..?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel eigenlijk de versmelting van kunst en leven.
De ervaring van de kunstenaar is belangrijker dan het uiteindelijke plaatje.
Zucht.. ik probeer kunst altijd te begrijpen, maar dat lukt niet altijd. ; -)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het van Abbemuseum zegt over conceptuele kunst: "Deze stroming ontstaat aan het eind van de jaren zestig. Centraal staat het idee als uitgangspunt voor een kunstwerk. De uitvoering is van ondergeschikt belang, kan soms per keer verschillen of zelfs geheel achterwege blijven. Een beschrijving geeft dan richtlijnen volgens welke de lezer zich het werk in gedachten kan voorstellen. Taal speelt een prominente rol in de conceptuele kunst. Soms wordt een idee weergegeven door middel van foto´s, kaarten, video etc., dikwijls aangevuld met geschreven notities. Het idee heeft vaak betrekking op het maken of ervaren van kunst, maar kan ook een sociaal of intellectueel item aan de orde stellen. Het doel van conceptuele kunst is bewustwording. Belangrijke vertegenwoordigers zijn o.m.: Lawrence Weiner, Douglas Huebler, Robert Barry, On Kawara, Daniel Buren, Joseph Kosuth, Stanley Brouwn en Art & Language. " In dat opzicht heb je denk ik ook wel gelijk! Ik dacht bij conceptuele kunst meer aan alledaagse sterk uitvergrootte voorwerpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit valt wel onder conceptuele kunst hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, daar ben ik nu ook achter via het stukje op de site van het van Abbe. Dit is inderdaad een werk dat niet zo boeiend is als je de context niet kent. Wel leuk om eerst met een kunstwerkt geconfronteerd te worden en dan na te moeten denken wat het is en waarom.
Ik denk dat iedereen voor zichzelf moet beslissen wat kunst is. Wat voor de een kunst is, is voor de ander bagger (en andersom).
Persoonlijk vind ik dit geen kunst. Voor mij moet kunst iets zijn dat geen uitleg behoeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie er 2 'kevers' in die elkaar verstrengelen, wel kunstig

Het heeft igg zijn doel bereikt

Toegevoegd na 13 uur:
igg moet zijn iig (in ieder geval)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens na te tekenen. Dan zie je wel of het een kunst is...
Wat mij betreft wel, apart!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is net zo 'kunstig' als jouw kleitaart versierd met ledlampjes Pruts. Het creëeren van iets vanuit creativiteit kan uitmonden in kunst. Of iedereen dat kunstje kan waarderen is natuurlijk weer een ander verhaal....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien een uiting van een gevoel..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kunst is alles wat door de kunstenaar als kunst wordt bestempeld,of het goede of slechte kunst is,mag je zelf beslissen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk vind ik alles kunst. Een tekening van een kleuter is ook kunst. Vind ik althans. Maar dat is een waardeoordeel.

Dit is daarintegen een feit:
Je kunstwerk komt meestal in een museum te hangen als het vernieuwend is. Ik las in andere antwoorden dat hij aparte methoden had gebruikt om het te maken. Dan is dat dus de reden waarom het echt tot kunst verheven is.