Daar staat Enrico Felisari. Hij leefde van 1897 tot 1981. Hier kan je meer werken van hem vinden: http://www.artnet.com/artists/enrico-felisari/past-auction-results

Toegevoegd na 12 minuten:
Hij werd geboren in Castelleone in Italië. Zijn opleiding kreeg hij in Milaan. Na de eerste wereldoorlog studeerde hij bij Attilio Andreoli.
De jonge Felisari was geïnteresseerd in de kunst van de oudheid en die van de Italiaanse oude meesters. Dat is duidelijk zichtbaar in de klassieke modellen van de figuren en gezichten die hij schilderde.
Hij publiceerde later enkele werken over kunsttheorie, en gaf les aan volgende generaties studenten. Hij was altijd bezig met schetsen te maken, en ontwikkelde complexe artistieke theorieën. Het oeuvre van de kunstenaar omvat stilleven en landschap. Maar hij lijkt het meest bekend om zijn gestalten en naakten in moderne interieurs, met respect voor de kunst van het verleden.
Amadea
7 jaar geleden
Enrico Felisari was een Italiaanse schilder die leefde van 1897 tot 1981
Hij was een autodidact , en exposeerde zijn werk voor het eerst in 1921.
Hij schilderde schilderijen (olieverf), aquarellen en litho's

Er is op Internet verrassend weinig over deze man te vinden, zelfs niet in het italiaans, terwijl er toch regelmatig werken van hem worden geveild. De enige databases die wel informatie lijken te hebben, vragen om inschrijving / lidmaatschap (niet gratis ).

Erg kostbaar lijkt het werk niet ; gemiddelde prijzen die ik wel kan vinden schommelen rond de 300-4000 euro.

Ik zoek nog even verder maar ik beloof niks.

Toegevoegd na 11 minuten:
"Enrico Felisari ,geboren in Castelleone 16 juni 1997
Hij studeerde aan het Technisch Instituut in Cremona Beltrami en na het afstuderen schreef hij zich in de faculteit Ingenieurswetenschappen aan de Politecnico di Milano.
Tijdens de Tweede Wereldoorlog meldde hij zich voor militaire dienst, evocht op de Carso tot 1918, en haalde zijn vliegbrevet. .
Met het einde van de oorlog, verlaat Felisari universiteit en wijdde zich geheel aan de schilderkunst.
In 1920 verhuisde hij naar Milaan, waar hij leerde schilderen van Attilio Andreoli. Tussen 1921 en 1927 begint hij te exposeren en begint bekend te worden als portrettist en landschapsschilder.
In 1925 maakte hij "anatomische tekeningen voor kunstenaars".

In 1928 verhuisde hij zijn atelier en begon samen te werken met het tijdschrift The Cenobio. Hij verhuist nog een paar keer binnen Milaan, maar na de bombardementen die in 1943 grote schade aanrichten in de stad, keert hij terug naar zijn gebortestreek.

Daar overlijdt hij op 3 mei 1981.