Is er een boek die je stap voor stap leert acteren?

Ik zou graag willen leren acteren. Ik vraag me af of er een boek is die je sta voor stap leert te acteren.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K
crispy
8 jaar geleden
als je eerst naar de beste opleiding vraagt, en dan een uurtje later wil je het uit een boek leren, dan dalen de eisen nogal snel...
Amadea
8 jaar geleden
Volgens mij moet je in eerste instantie aangeboren talent hebben om te kúnnen acteren. Dat is niet uit een boek te leren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik wil het beste voorbereid zijn op de opleiding! Dat is nog eens een goede mentaliteit! @crispy

Het beste antwoord

Na lang zoeken heb ik één boekje gevonden dat zou kunnen dienen als beginnersmethode:
Hiep hoi, wij spelen al toneel! : veertig kleine scènes voor de jeugd om te leren toneelspelen / door Piet Damstra. Alkmaar : Vink, cop. 2000. Hier te bestellen: http://www.toneeluitgeverijvink.nl/product.php?productid=3793

En deze uitgave is wellicht ook bruikbaar:
Toneelspelen? Kom maar op! (Toneelspelen in de praktijk, deel 1) / Piet Damstra. Theaterland, 1999. ISBN 9789080526822
Een leerzame en leuke acteercursus die zowel gebruikt kan worden in groepsverband met een eventuele spelleider, als individueel bestudeerd. Met voldoende oefeningen om de theorie direct in de praktijk te brengen.
Amadea
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Acteren leer je niet alleen uit een boekje. Er is veel "praktijk" bij. Hoe je je uitdrukt in een bepaalde situatie, hoe je gezichtsuitdrukking is, je lichaamstaal enz. enz.