Een schilderij van een lieve trouwe hond,
zo'n witte met een zwarte vlek op zijn oog
op een rode achtergrond.

mijn maatje zou het wel zijn
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Klaprozenveld bij Argenteuil van Monet.
De zomerse warmte straalt je gewoon tegemoet.
Vorige week woensdag heb ik het mogen aanschouwen in het musee d'Orsay in Parijs. Prachtige, heldere kleuren waar je gewoon blij van wordt!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Schilderijen van impressionisten als Renoir, zoals het voorbeeld. Vooral als zij lente- of zomertaferelen schilderen. Ik krijg dan meteen zin om rosé te drinken en op vakantie te gaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De nachtwacht, vanwege de persoonlijke sentimentele waarde die ik eraan vast heb zitten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Liggende vrouw van Henri Matisse. warme vrolijke kleuren.
Je bent zo in een zuiderse stemming van vakantie zonder stress.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Judith;

Ik vind Van Gogh's 'caféterras bij nacht' in Arles uit 1888 erg mooi, gewoon omdat het je lijkt uit te nodigen te gaan zitten en rustig van een mooie avond te genieten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deze van Chagall, omdat ik er vrolijk van wordt en ik er elke keer dat ik ernaar kijk weer iets anders in ontdek....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Paris en Helena uit het Louvre...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De werken van M.C. Escher. Omdat "Klimmen en dalen", maar ook de andere werken laten zien hoe het onmogelijke mogelijk lijkt, of toch niet?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Evolutie van Mondriaan.
Mondriaan is eigenlijk altijd een theosoof geweest en dat komt in dit schilderij naar boven.
Het zijn eigenlijk drie schilderijen van vrouwen. Beide buitenste vrouwen hebben de ogen gesloten en zijn, door zich teveel bezig te houden met de alledaagse dingen, onwetend van de echte kern van dingen.
De middelste vrouw heeft haar ogen geopend en is zich bewust van de harmonie op de aarde.
zie voor de afbeelding onderstaande link.