kun je over een buitenschilderij (kunststof) heen schilderen, om buiten op te hangen?

Het buitenschilderij (Action) bestaat uit een stevig kunststof framewerk met daarop een doek gespannen dat ook kunststof lijkt.
Ik zou natuurlijk het schilderij heel goed aflakken.

Toegevoegd na 10 minuten:
En in hoeverre is het duurzaam genoeg om, ook zonder overkapping, lange periodes in de tegen te hangen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Een polyurethaan lak met uv filter is een van de betere kandidaten.
Je kunt ze vinden als parketlak, botenlak ed.
Er zijn geen test te vinden over welk merk het beste is op dat punt blijft het gokken.
Verder zal het de houdbaarheid sterk verhogen als je kunt voorkomen dat het schilderij in de volle zon komt te hangen want de zonnestraling is je grootste vijand niet water en wind.
En moet je uitzoeken of je verf die je gebruikt en de lak elkaar verdragen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit kun je wel doen maar gebruik sowieso goede verf, en als je schilderijen buiten hangt verkleurt het altijd wel wat. Ik zou er denk ik wel een beschermlaag overheen lakken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou sowieso eerst een preimer gebruiken voor je gaat schilderen.