waar hangt het schilderij de Verzoeking van de heilige Antonius (Dalí)?

ik wil graag weten in welk museum dit hangt. Ik weet dat het in de Koninklijke Musea voor Schone Kunsten van België te Brussel hangt maar ik wil weten welke van de 6 en of het er nog hangt op dit moment

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4K

Antwoorden (1)

De verzoeking van de heilige Antonius van Salvador Dalí, vervaardigd in 1946 maakt deel uit van de collectie van de Koninklijke Musea voor Schone Kunsten van België (Musée Royaux des Beaux-Arts) te Brussel.
De Koninklijke Musea voor Schone Kunsten van België (KMSKB) zijn o.a. het Oldmastersmuseum, het Fin-de-Siècle Museum, het Modern museum, het Wiertzmuseum, het Meuniermuseum en het Magrittemuseum.
Het schilderij van Dali bevindt zich in het Museum voor moderne Kunst (het Modern museum), Koningsplein 1-2 te Brussel.
De werken die tentoongesteld worden is altijd een keuze van de conservatoren.
Het museum wordt daarom genoemd:
‘Museum voor Moderne Kunst. Een keuze’
(Musée d’Art Moderne. Oeuvres choisies)

Wegens renovatiewerken is het museum momenteel gesloten.
Er wordt wel een selectie van de moderne werken tentoongesteld in de Patio van het Museum voor Oude Kunst (Musée Oldmasters Museum), Regentschapsstraat 3 te Brussel.
Het beste kun je per e-mail informeren of en wanneer het schilderij van Dali behoort tot de selectie die momenteel in de Patio van het Museum voor de oude Kunst wordt tentoongesteld, info@fine-arts-museum.be of per telefoon +32 (0)2 508 32 11.
Ook in de tijden dat het ‘Museum voor Moderne Kunst. Een keuze’ geopend is voor bezoekers, is het schilderij niet altijd te bewonderen. Dat hangt af van de keuze van de conservatoren. Daar moet je altijd naar informeren.