Mijn henna tattoeage is bij het laten drogen al binnen een kwartier aan het korrelen en niets trekt dus in de huid. Wat te doen?

Ik heb nu een aantal keer een henna tattoeage proberen te zetten, met kant-en-klare pasta van Brite henna en met zelfgemaakte pasta van henna poeder. Uit beide kwam hetzelfde resultaat: Niets. Aangezien de henna ongeveer 2 uur moet drogen, maar mijn tattoeage na een halfuur al zo brokkelig is dat je alles er kan afschudden, denk ik dat ik iets verkeerd doe. De henna heb ik geprobeerd vochtig te houden met citroensap, maar dit gaf éénmaal slechts heel licht resultaat, wat er de volgende dag al af was en wat helemaal wazig werd door de watjes erop te leggen.
Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd zou kunnen doen?
Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (2)

Ik heb ook eens een henna tatoe gehad. Het begint inderdaad snel te korrelen, maar daaronder zit nog een laag. Om die laag gaat het, want die korrellaag gaat het. Als er niks op blijft zitten, zou ik het laten zetten door iemand die daar geld mee verdiend. Vaak zijn die dingen waar je het zelf bij moet doen niet echt goed. Succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat het binnen een kwartier opdroogt, is gewoon.

Er zijn diverse soorten henna, de ene geeft beter af dan de andere. De "rode" henna is beter dan de groene. Wanneer je de rode henna aanmaakt met wat koffie en/of citroensap dan trekt de kleur beter in.
De beste ervaring heb ik met henna van de toko. Die is officieel voor haarversteviger, maar het lukt daarmee prima om huid-tattoo te maken.
9 jaar geleden
Erna55
9 jaar geleden
Je kunt een dikkere laag aanbrengen, of ook na afkrabben opnieuw aanbrengen.