Hoe kan ik mijn grote kunstschilderij laten vervoeren?

Van Almelo naar Haarlem toe laten vervoeren, hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een vierkante meter, of formaat " nachtwacht" ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Van Gent en Loos ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
die bestaan al erg lang niet meer, marleen; )
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daarom was het ook geen antwoord ;-) . Ik bedoel eigenlijk gewoon een gespecialiseerd vervoersbedrijf, Want al KEN je iemand met een grote aanhanger, ik zou met echte kunst het risico niet nemen. Net als bijvoorbeeld een piano ; die moet je ook niet in je eigen aanhanger willen douwen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet " erg lang" trouwens hoor ; ze zijn pas in 2003 op de fles gegaan. Vrij recent eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waar. maar geloof me. Je kan het schilderij beter in je aanhangwagen vervoeren dan het met een transport bedrijf te versturen. . Veel zwaar onderbetaalde Oostblok chauffeurs
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat vind ik wel meer dan een klein beetje een vooroordeel . Misschien loop je dat risico als je voor de allerlaagste prijs gaat. Maar er zijn echt goede vervoerbedrijven hoor. Maar ja, daar zit wel een prijskaartje aan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik verzend zelf regelmatig pakketten en pallets, dagelijks. . Geen vooroordeel, maar op eigen ervaring gebaseerd

Antwoorden (2)

Je kunt uiteraard een verhuisbedrijf inschakelen. Deze zijn gespecialiseerd in verhuizen en het schilderij is dan ook verzekerd gedurende de verhuizing. Het wordt netjes ingepakt en op de nieuwe plek neergezet.

Als het niet via een professional gaat:
- meet het schilderij op zodat je weet dat het echt goed in het vervoermiddel past.
-pak het in met noppenfolie. Liever teveel dan te weinig. Evntueel jun je ook een schilderijbox kopen of huren.
-zorg dat het schilderij stabiel ligt of staat in het vervoermiddel. Het liefst natuurlijk plat zodat het niet kan vallen. En anders zorgen dat je het vast kunt zetten.
-zorg dat je met genoeg mensen bent om het te dragen en om deuren e.d. open te houden.
-denk eventueel aan verzekering als het schilderij echt materiële waarde heeft. De inboedelverzekering dekt een gedeelte. Als er bijvoorbeeld iets beschadigd tijdens het vervoer, maar niet als de vervoerder aansprakelijk is. Je zou een verhuisverzekering kunnen afsluiten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt allen voor de reacties en mee denken;...
mijn schilderij heeft een afmeting van 120x160 cm, ik dacht ook wel eens om een gespecialiseerd in te schakelen maar, ik denk dat het ook veel gaat kosten gezien de grote afstand tussen ophaal en afleveradres? ... hebben jullie er een paar voorbeelden van de bedrijven misschien?
Je kunt ook denken aan een meubeltaxi. Ook daar is je schilderij verzekerd. Hier is een link naar een meubeltaxi, waar je meteen de prijs online kunt berekenen: https://www.demeubeltaxi.nl/. Op Marktplaats zijn ook particulieren te vinden die meubels vervoeren. Dit zal goedkoper zijn, maar in de meeste gevallen zonder verzekering.