Staat deze Chinese kikker op een berg munten symbool voor een verhaal of iets anders?

In ons Chinees restaurant vond ik deze kikker. De werknemers wisten zelf niet wat het was, maar ik vond hem zo leuk dat ik toch een foto heb gemaakt en graag wil weten of er nog een verhaal achter zit.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Dat beeldje heet 'Jin Chan' of wel 'de gouden pad' en refereert aan een mythisch figuurtje waarvan werd gezegd dat hij verscheen als het volle maan was bij huizen of bedrijven die na enige tijd goed nieuws kregen(meestal financieel gerelateerd)

Volgens een Chinese legende was Jin Chan een hebberige vrouw van één van de acht onsterfelijken die was getransformeerd tot pad nadat zij de ontsterfelijke perzikken had gestolen....