Heeft iemand enig idee waar bijgaand schilderij is geschilderd?

Ik heb dit schilderij afgelopen weekend op een rommelmarkt gekocht omdat ik het een mooi onderwerwerp vond. Nu ben ik uiteraard nieuwsgierig waar dit gemaakt kan zijn. Ik ben benieuwd of iemand het antwoord heeft.

Toegevoegd na 14 uur:
De handtekening onder het schilderij is van van H. Noordam. Ik dacht overigens wat informatie te hebben gevonden over de schilder maar ik twijfel bij nader inzien of deze wel correct is. Dus ook hier ben ik nog zoekende!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Leuk schilderij!
Antoni
9 jaar geleden
Ik ben (ook) benieuwd naar het antwoord of de antwoorden, maar het is onzeker of er een antwoord is: de voorstelling kan ook een fantasievoorstelling zijn, of kan door de schilder gecombineerd zijn uit verschillende stadsgezichten.
Antoni
9 jaar geleden
De boten op de voorgrond geven misschien een aanwijzing. Welke boten hebben een bruin zeil en werden/worden die boten misschien alleen maar in een bepaald deel van Nederland (, België, de wereld) gebruikt?
Amadea
9 jaar geleden
Het lijkt mij wel typisch Nederlands.
Jammer dat de handtekening linksonder niet te lezen is. Kan jij doorgeven wat daar staat, Vorwerk? Dat geeft wellicht een aanwijzing waar we het moeten zoeken!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat bruin van het zeil is teer. Schippers teerden vroeger hun netten omdat deze dan beter geconserveerd werden. Die teer was bruin. Omdat ze dan toch bezig waren teerden ze gelijk hun zeilen ook. Ze maakten de teer zelf en ieder dorp had zijn eigen recept en dus ook zijn eigen kleur teer en derhalve zijn ook de zeilen van de boten uit die dorpen in een verschillende bruine kleur. De kleur van de zeilen kan dus een indicatie geven voor waar de afbeelding is gemaakt. Ik zet de link hieronder.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
www.avontuur.nl/schip/bruine-vloot

Het beste antwoord

Hoogstwaarschijnlijk is het geen echt stadsgezicht maar een soort samengesteld ideaal gezicht van een stadje: er werd een hele hoge toren aan toegevoegd op een enorme kerk die in dat stadje niet paste, paar leuke geveltjes, misschien een huis gespiegeld, een brug bij gefantaseerd enzovoort. Veel schilders deden dat, omdat het beeld dan fraaier was. Welke stad is dus niet te zeggen. Het is een aardig schilderij in de trant van de 17e eeuwers, maar het zal zeer zeker 19e eeuws zijn of later.

Toegevoegd na 9 minuten:
In de Schilderslexicon wordt alleen een mevr. Willempje Noordam genoemd, geboren 1 maart 1922.Zij werkte in o.a. Den Haag en maakte voornamelijk aquarellen en pastels in expressionostische trant, ,maar duidelijk is dat zij niet jouw Noordam is.
Het schilderij ( dun olieverf of aquarel,,zo is dat niet te zien), is mogelijk van een goed schilderende amateur of iemand die de Lexicons niet gehaald heeft.