wat is een Rembrandt ets eigenlijk waard?

Ik heb hier een Rembrandt ets maar geen idee wat de waarde is.
Het jaartal op de ets is 1634
Het is de ets Jozef en de vrouw van Potifar
Afmetingen – 9.1 x 11.4 cm
Zover ik weet is het een originele ets.
Maar wanneer hij gemaakt is zou ik niet weten.

Joop.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.6K

Antwoorden (1)

Rembrandt maakte zelf afdrukken van zijn etsen. In een aantal gevallen wijzigde hij de afbeelding, zodat er verschillende versies ("staten") ontstonden. In het geval van een ets uit 1634 zou dat dan in dat jaar of vlak erna moeten zijn gebeurd. Voor een onderzoek naar de echtheid zou ik in Nederland naar de prentenafdeling van het Rijksmuseum gaan. Wat betreft de waarde is het goed om te weten dat de prijs nogal kan verschillen naar gelang de ets in de reguliere kunsthandel te koop zou zijn dan wel op een veiling of op een grote kunstbeurs. Ook over taxatie van de waarde kan het Rijksmuseum je verder informeren.