wellicht kun je in plaats van uitsnijden beter lijmen? uitsnijden moet wel heel erg recht gebeuren wil het er goed uitzien.
Schuim is goed te lijmen met speciale lijm. Als je dan platte rechthoeken hebt, kun je die op maat maken en op elkaar lijmen.

Uiteraard kun je het met een mes snijden maar dat wordt echt niet mooi. Normaal snijd je het inderdaad met een draadje waar stroom doorheen gaat. Maar dat is voor deze vorm ook geen optie (alleen rechte lijnen)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En als ik met een soort boorkoppen die steeds kleiner worden steeds dieper ga? dan hoef ik niet (zoveel) te snijden, dan kerf ik het er in.

Andere antwoorden (1)

om foam te snijden heb je speciaal gereedschap: een draadje waar een stroompje elektriciteit door gaat (hobbywinkel) Maar als dit een trapvormig geval moet worden heb je wel even oefening nodig denk ik
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt hier ook elektrische schuimzagen voor.. misschien dat je er ergens 1 kunt lenen (Nieuw zo'n 700 euro). Enige waar je op moet letten is wat Kumarie zegt;
Lijmen is een stuk makkelijker en lukt heel goed, let wel op soort lijm.
Als je het dan nog gaat snijden, dan zal dat minder mooi worden.
Een stoffeerder doet dit normaal ook met lagen in plaats vanuit een stuk.