van welke kunstschilder is bijgevoegde signatuur?

Ik heb geruime tijd al een olieverfschilderij op mijn zolder staan. Echter de naam van de schilder en de naam van het werk kan ik niet achterhalen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plaats aub een foto van het schilderij inclusief de op het schilderij geplaatste handtekening.
Amadea
10 jaar geleden
Er lijkt Jo A Hina, of Jo Attina te staan, maar die namen googelen levert geen kunstenaars op.
Antoni
10 jaar geleden
Ik las er JoAHiver in.

Het beste antwoord

Dit is de handtekening van Jo Alting.
Jo Alting werd in 1924 geboren in Wildervank, maar woonde en werkte het grootste deel van zijn leven in Meppel, de geboortestad van zijn vrouw. Hij begon daar als decoratieschilder en zette zijn carrière voort als illustrator en in de reclamebranche. Halverwege de vijftiger jaren trad hij als tekenaar in dienst bij het voormalige Boom Uitgevers en bleef daar dertig jaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord