Als je een schilderij/tekening maakt en je gebruikt uitgeknipte plaatjes van modellen uit een tijdschrift is dat dan strafbaar of mag dat gewoon?

En mag je die schilderijen/tekeningen dan plaatsen op Deviantart of misschien ook verkopen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zijn het jouw tijdschriften?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ehm als je bedoeld dat ik ze zelf heb gekocht dan wel maar ik heb de tijdschriften niet zelf gemaakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus ik mag er geen geld voor vragen? maar wel op het internet plaatsen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hmm ja maar de foto's zijn verknipt en alleen de modellen blijven over valt het dan nog onder de fotograaf of onder het model? want ik snap er echt helemaal niks meer van D:

Antwoorden (1)

Het ligt eraan hoe ver je gaat: als je het alleen met je vrienden deelt is er niets aan de hand, maar verkopen is echt andere koek. De meeste hebben speciale rechten die je eerst moet opvragen, dus gewoon kijken bij de kleine lettertjes.