weet iemand wat deze tekens willen zeggen?

ze staan onderaan op vazen die ik een toental jaar geleden geërft heb van mijn grooutouders

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bamibal
10 jaar geleden
"Made in China"
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik naar de onderzijde kijk van de vaas zie ik terrakotta-achtige plekjes van de bodem waar de vaas de grond niet heeft geraakt. Dat komt omdat de potten de grond niet geheel mochten raken om de luchtcirculatie bij het drgen te bevorderen. De pot behoeft helemaal niet van Delftse makelij te zijn. Ik denk dat deze pot heel goed echt kan zijn en wel uit het derde kwart van de zeventiende eeuw.
Ik zal er nog eens naar kijken voor wat betreft de tekens. dus wordt vervolgd.

Antwoorden (1)

Het zijn tekens die in de pottenbakkerij zijn geplaatst voor de pot werd geglazuurd.. Serienummer en de initialen van de schilder van de pot. Het karakter bovenaan is nep-Chinees; de aardewerk pot zal van Delftse makelij zijn.