Onder welke kunststroming valt het werk van Stanley Brouwn?

Het gaat me hier vooral om zijn werk 'this way brouwn'. Ik dacht zelf dat het conceptuele kunst was maar weet dit niet zeker.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Interessante site over het onderwerp conceptuele kunst. http://members.home.nl/kunstna1945/conceptuele%20kunst.htm http://members.home.nl/kunstna1945/afbeeldingen/brouwn%20this%20way%20vA.jpg

Het beste antwoord

Stanley Brouwn speelde vanaf de jaren zestig een belangrijke rol in de ontwikkeling van de conceptuele kunst in Nederland. Het centrale thema in zijn werk is het overbruggen en opmeten van afstanden. Op uiterst consequente wijze onderzocht hij de wisselwerking tussen ruimte en tijd, afstand en maat.
Zijn sleutelwerk is 'This way brouwn', de acties waarin Brouwn toevallige voorbijgangers vroeg hem op papier uit te leggen hoe hij van punt a naar b moest lopen. Het gebeurde ook dat de uitleg alleen mondeling was en het papier leeg bleef. De notities werden later door brouwn voorzien van het stempel ‘this way brouwn'.
Amadea
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Stanley Brouwn woont en werkt sinds 1957 in Amsterdam en concentreert zich aanvankelijk op tekeningen en gedichten. In de vroege jaren zestig neemt hij deel aan Fluxus-manifestaties, maar hij beschouwt dit vroege werk als minder relevant. Het werk van Stanley Brouwn wordt tot de conceptuele kunst gerekend.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@fremar, ‘this way brouwn’ - beschreven als conceptuele kunst dus. Plus+