Wie is Posz?

Mijn vader heeft een vierluik van schilderijprenten die de vier seizoenen verbeelden. Het een compleet landschap waarin het ene seizoen overgaat in het andere. Winter-zomer-lente-herfst. De enige aanwijzing die ik heb naar de artiest is de handtekening en het jaar, linksonder in het laatste doek: Posz 76.

Kan iemand me hier meer over vertellen?

Toegevoegd na 59 seconden:
De foto hieronder is in de stijl van het vierluik, als ik de naam van die stroming ook zou mogen ontdekken, bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Die stijl herken ik direct, maar hoe heette dat ook alweer? Uhhhhhhm... Naïeve (schilder)kunst!
Misschien betreft het dan Maria de Posz.

Toegevoegd na 25 minuten:
Zij leefde van 1921 (Budapest) tot 2000 (Salzburg). Zij werkte in Salzburg. In die plaats is een straat naar haar vernoemd.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hartelijk bedankt!